Bara för det där testet...

...så blev jag väldigt sugen på att steka i sanden eller hur det nu stod på en fråga :P Inte för att det är så lätt att göra det nu, fast i och för sig, nu åker ju alla till Thailand så de får ju steka sig på stranden där, very orättvist! Jag ska ju nämligen inte dit.

Men vad är 30-gradig värme, sol bad och ledighet mot skola, prov och snöslask? INGET! Eller...?

Mystest

Felicia hade gjort ett test så därför tänker jag härma henne och göra det jag med! Det handlar om hur mysig man är ;) Gör det du med :P

(/) Du föredrar myskvällar framför festkvällar.
(x) Du bär mjukiskläder minst 2 gånger i veckan, (hemma, ja)
(x) Du tycker joggingbyxor är skönare än jeans
(x) Du tycker om att kramas
(x) Du kramas minst en gång per dag
( ) Du har partner du ofta myser med
(/) Du har blivit masserad
(/) Du masserar andra (helst inte)
(x) Du tycker om att ta en fika någon dag ibland.
(/) Du har sett någon utav filmerna: Titanic, Armageddon, Love Actually, A Walk To Remember. (vet inte riktigt, tror jag sett love Actually fast filmer och jag hör inte riktigt ihop, haha)
( ) Du dansar hellre tryckare än vildare danser.
(x) Du tycker både om att dricka varmchoklad i backen och att ligga och steka på stranden
(x) Du brukar läsa en bra bok innan du går och lägger dig
(x) Du är en lugn person.
( ) Du hänger oftast vid bänkarna/sofforna på skolan
(x) Kompis-middag är aldrig fel.
(x) Du tycker om att gå på promenader med kompisar.
(x) Du går på bio någon gång då och då
(/) I din säng finns många kuddar
(x) Du tycker om små bebisar
(x) Du föredrar lugnare cafén än mer högljudda
( ) Du klär dig inte så ofta i skrikiga färger
( ) Du höjer nästan aldrig rösten
( ) Att ligga i soffan under ett täcke är det bästa du vet
( ) Du har somnat på en lektion
( ) Hoodtröjor och/eller joggingbyxor är din grej
(x) Du kan vara utan smink / håret ofixat i skolan någon dag
(x) Du har gått på stan i joggingbyxor 
( ) Du föredrar finare restauranger än mcdonalds och max (absolut INTE!)


Summa: 17,5


0-5
Överenergisk person eller tycker du bara inte om att mysa? Kom igen, ta det lugnt, annars dör du av en hjärtinfarkt.

6-12
Det är inte fel att gå utan smink till skolan, alla kan väl unna sig att ta det lugnt ibland?

13-19
Du är bara lite halvmysig. Du tycker om att mysa, men dras ändå till att festa?

20-25
Vilken mysig person du är. Du kanske festar och myser lite vartannat?

26-29
Du är nog bland dom mysigaste personerna som finns. Lördagskvällar så gäller film och myspys,
Fester är inget för dig. Du är som en liten teddybjörn.


Hemma, efter en vinglig cykelfärd

Jag höll verkligen på att ramla flera gånger när jag cyklade hem idag. Det blåste som tusan. Inte kul. Jag skulle önska att jag hade en cykel med stödhjul, så kanske jag inte skulle blåsa omkull lika lätt.

Här är min cykel i alla fall:
image227
Någon som vill sälja mig stödhjul till denna?

Varför lyser solen och det är minusgrader men INGEN snö?

Jag fattar mig inte på vädret. Borde det inte vara snö när det är januari? Borde det inte gnistra och glittra i snön av solens strålar? Borde inte alla barn (och vi andra också) vara utomhus och åka pulka, göra snögubbar och snöänglar i januari?

Det är ju trots allt januari.

Sommaren är mycket pålitligare, för det spelar ingen roll hur vädret är på sommaren, det kan bara vara bra väder på sommaren! :D

image226

Älska svenska insjöar, ekor och solnedgångar!


Och så var helgen nästan över,

jag som inte har bloggat varken igår eller tidigare idag! Jag kan ju dra en liten resumé av min helg för jag tror säkert hela bloggvärlden dör av nyfikenhet över vad jag haft för mig i helgen ;)

Jag har blivit brunett
Jag har varit på krogen
Jag har varit på bio
Jag har övningskört
Jag har sett på Ett Öga Rött
Jag har prommat
Jag har spelat tennis
Jag har pluggat

Just det, nästan tre semlor har jag klämt i mig också :P Men vet ni, jag har fortfarande inte ätit godis sen den ödesdigra dagen då jag råkade slå vad med Markus om vem som kunde hålla sig längst utan godis så jag är rätt imponerad över mig själv ;)

Velfia

Det blev jag kallad idag, och jag förtjänar det verkligen. Jag velar om allt. Jag kan aldrig bestämma mig, vill helst att folk ska tvinga mig till saker så jag slipper bestämma själv. Jag säger alltid nej först, och beroende på hur bra personen är på att övertala mig kanske jag ger mig. Jag har inget alls emot att bli övertalad, det är liksom det som behövs för att jag ska göra saker.

Ikväll har jag fått alternativen:
- Bio med killkompisar
- "Cheerleader" till fotbollsnattiné som killkompisar ska spela
- Krogen med tjejkompisar

Sedan har jag själv ett alternativ, teven. Jag vet inte vilket som väger tyngst. Har såklart inte bestämt mig än.

Idag fick jag också ett erbjudande, om att mot mat och glass följa med Altitude och sälja lite resor till Chamonix i Stockolm. Det velade jag också med och fastän de i princip tvingade mig att följa med stretade jag emot och stannade i skolan på lektionerna istället (jag är ju trots allt ingen skolkare) fast det skulle nog varit kul att följt med.

Jag har nu bestämt mig för att skaffa mig en ny hårfärg, något jag velat med väääldigt länge. Imorrn så SKA jag ta tag i saken. Jag lovar, tror jag.  Jag kanske kommer ångra mig.

Såhär blir det jämt. Det är sån jag är. Jag velar om allt möjligt.

Finns det ett bot på denna velighet? Det är ju inte det att jag är osäker, det spelar bara inte så stor roll för mig, det jag velar om. Ni vet, jag och min "världsfred och mat åt alla"-anda har jag jämt. Vad spelar det för roll om jag går på krogen ikväll eller ser på tv när barnen i Afrika svälter ihjäl. Jag är konstig, jag vet. Något som kanske ska tilläggas är att jag trots allt gillar alla alternativ jag får och kan tänka mig vilket som helst av dem. Jag är verkligen en velig knäppis, men en väldigt glad och lycklig sådan :)

Jag glömde en liten detalj, byxorna...

Japp, efter att ha stått i kö (över 50 pers framför mig) för att komma in på ett helt vanligt medelpass på friskis upptäcker jag i omklädningsrummet att jag har tagit med mig ett linne och en tjocktröja. Inga byxor. När jag packade måste jag ha trott att tjocktröjan egentligen var ett par mjukisar. Jag kände mig lite dum men tänkte att det inte skulle hindra mig från att träna! Som tur var hade jag svarta leggings på mig, och gympalinnet var ganska långt så jag överlevde. (Fast jag är glad att jag inte tog ett kortare linne imorse, det är nämligen ett litet hål på leggingsen som jag tror linnet precis täckte... haha) Passet var i alla fall bra :)

Människor

Jag gillar inte människor som utger sig att vara någon de inte är. Jag gillar inte människor som gör saker som de vet kan såra någon. Jag gillar inte människor som ger sig på folk det redan är synd om.

NI ÄR LOSERS!

Kan ni inte ge er på mig istället för att riskera att såra andra som kanske tar väldigt illa upp?


Jobb efter studenten

Jag SKA jobba utomlands efter studenten. Det är liksom bestämt och det är något jag verkligen ser fram emot! Synd att det är lite väl tidigt att börja söka nu, annars skulle jag redan börjat söka jobb! Dock vet jag inte i vilket land jag vill jobba. Spanien är ett hett alternativ, då att plugga spanska första månaden så jag blir säkrare på det och sedan jobba som man kan göra via detta. Norge och Oslo är också ett bra alternativ. Nära Sverige, ganska likt Sverige men ändå ett nytt land, nytt språk och massa nya människor! Mycket roliga jobb lediga finns det också! Australien låter också kul, nackdelen är ju att det är väldigt långt mellan Australien och Sverige. Min granne har lite kontakter där men än så länge vet jag inte så mycket om det (ni kanske minns konservfabriken?). USA skulle också vara kul med alla häftiga ställen att besöka! Dock är det ju rätt klurigt med att hitta bra jobb och boende där tror jag. Desto längre bort man ska desto mer blir det ju att tänka på också. Bara arbetsvisumet är ju svårt att få.

När jag tänker efter spelar det inte så stor roll vilket land det blir. Jag behöver inte åka långt, inte alls. Det skulle bara vara kul att jobba utanför Sverige, på riktigt liksom (har ju faktiskt praktiserat i Kina).

Känns härligt att snart ta studenten! Livet är ju såååå kul! :D

Killar makes me scared

Efter att frivilligt ha spenderar sex timmar med tre manliga tokstollar var det en frigörelse att komma hem (givetvis lite sent) till Ugly Betty (men jag kan ju inte missa det!). Nu sitter jag här och orkar egentligen inte blogga, men jag gör det ändå, till allas glädje ;) Pojkarna spelar nu innebandy och jag önskar dem all lycka. Dock är jag lite orolig över att mitt flätade hårband (som Love så rart behöll) kommer att vara borta imorgon. Vi hade några fina veckor, jag och hårbandet... Min halsduk är mystiskt borta, men den ligger nog bara i Loves bil eller nånstans inne hos honom (hoppas jag!).

Förresten, vi bakade idag :P Fast utan bakpulver (vi hittade inte det) men det blev bra ändå. Jag kom ihåg receptet i huvudet på världens godaste muffins, fast vi hittade inga formar så det fick bli i en sockerkaksform istället. Inte fick jag slicka bunken själv idag heller, illa illa, det som är godast! Det blev gott i alla fall och jag slapp ta hand om disken, för det är såklart Markus uppgift! Sebbe lagade mat sen i alla fall, han var jätteduktig! Bullens korv och pasta med ketchup ;) Delikat :P

Vill ni baka muffins ni med? Här är godaste receptet!
Sätt på ugnen på 200 grader.
Vispa 2 dl socker och 2 ägg poröst
Häll i 2 dl mjöl, 1,5 tsk vaniljsocker, 0,5 tsk bakpulver, 100 gr smält smör, 4 msk kakao och pyttepyttelite salt (fast det behövs inte tycker jag) blanda och häll i formar (blir ca 15 st). De ska vara inne ca 7-10 min beroende på hur kladdiga ni vill ha dem! Kolla med provsticka, den ska bli kladdig så kolla bara hur rinnande den är. 
Kladdigast är godast!

Nää jag är trött, nu stänger jag av datorn! Gonattkram!

Vet ni vad jag gör nu?

Äter chokladmuffins! Har precis bakat :P SÅ HIMLA GOTT! :D

ÄLSKA KLADDIGA CHOKLADMUFFINS!

Morgonrock är det bästa plagget som finns!

Jag lever i min rosa morgonrock, det är mitt bästa plagg! Underbart härligt plagg, kan det inte bli mode att gå runt med morgonrockar? Fatta vad skönt, och tänk vad mycket roliga färger, mönster och modeller som skulle komma då!

Jag använder ju redan min morgonrock(dagsrock, kvällsrock, nattrock?) jämt. Jag är rätt sugen på att ha den när jag partar, det verkar ju rätt hett och bekvämt. Dock kanske färgen babyrosa inte är den hetaste, så jag skippar nog det, eller? Till skolan borde man ju kunna ha den i alla fall, fast jag undrar vad mina medcyklister skulle säga om jag kom cyklandes i morgonrock, de skulle ju tro att jag var dum i huvudet och då är de ju verkligen ute och cyklar! (Vilken skämtare jag är, nästan så jag blir imponerad själv!)

image225

Morgonrock - Fett hett! (jag är ganska bra på att rimma, visst?)

Naglar

Vid middagen gled jag och min familj in på ämnet naglar. Jag frågade vad man skulle äta för att få starkare naglar eftersom jag idag på tennisen bröt av toppen på en nagel (allvarligt, jag vet!)
Jag: Vad ska man äta för att få starkare naglar?
Mamma: B-vitamin
Jag: Vad finns det i då?
Mamma: Det får du kolla upp
Pappa: B-vitamin finns i öl

Det borde ju jag veta eftersom många av mina manliga vänner babblar om att öl är så "nyttigt" eftersom det innehåller B-vitamin men eftersom mitt minne inte är det bästa kom jag inte ihåg det just då.

Slutsats: Det är bara att ta itu med öldrickandet då! Jag som inte är så jätteförtjust i det... Men vad gör man inte för naglarna? (OBS att jag inte rekommenderar minderåriga att dricka öl, jag är faktiskt 18.) Plus, nog innehåller lättöl lika mycket B-vitamin som vilken annan öl som helst, eller?

Som många vet är jag ju muffinstokig...

Nu kan man vinna ett muffinshalsband på Izzas blogg, och vem är en bättre vinnare än jag? Jag som är värsta muffinsätaren och muffinsbakaren! Tänk om jag skulle ha ett halsband som såg ut som en muffins, jag skulle ha på mig det massor och smådregla varje gång jag tittade på det!
 
Jag tänkte skriva en liten dikt om muffins, så här kommer den mogna och poetiska dikten:

Muffins är bra
Muffins borde alla barn ha
När jag äter muffins blir jag jätteglad
Särskilt om de är i choklad
Att baka muffins är kul
Det blir aldrig något strul
Bara blanda smet och sen in i ugn
Du kan vara helt lugn

Ett muffinshalsband låter hett
Äta muffins gör mig mätt
Och det är klart,
Att äga ett muffinshalsband tycker jag vore underbart!

Jag väljer att avsluta detta inlägg med lite bilder Markus har tagit en gång när vi bakade mumsiga chokladmuffins!

Min lillebror är lite svår att förstå sig på

När jag kom hem från tennisen gav han mig en ihopvikt reklamtidning. Jag fattade inte rikitigt varför.



Sedan vecklade jag ut den, och jo men visst! Det var en hel bilaga bara om städgrejer. Jag vet inte hur jag ska tolka det, eller jo det vet jag. Han retas. Att städa är nämligen något jag verkligen inte tycker om... Vad underbart det är med trevliga och sympatiska människor va?!

image219

Semla varje helg

Just det, jag fick en semla igår! Det är ju verkligen hur gott som helst!
En semla varje helg verkar vara mitt januarimotto, jag gillart!

image216

Barn

Jag ser verkligen fram emot att bli mamma! Visst, det dröjer väl säkert typ 7 år tills dess, men jag ser ändå fram emot det! Är det konstigt? Jag vill verkligen ha en kulmage som sparkar mig, en liten bebis, ett dagisbarn, ett skolbarn, ja ni fattar nog :) Jag vill ha någon som jag älskar ändlöst no matter what. Min egna (och pappans) lilla prins(essa). Och tänk att bli mormor/farmor. Coolt. Shit, livet är ju underbart!

image215

Denna lilla prins är helt underbar! Så söt och rolig, aldrig en lugn stund, alltid lek och bus! Jag tycker om dig, min bästa lilla syssling. 

Het tisha

image214

Inte så dum, va? :P

Ersättning

Jag ska få 300 kr i ersättning för jeansen av skolan. Visserligen kostade de ju betydligt mer, men 300 är bättre än inget, och jag kan ju använda jeansen ändå, bara det att de ser lite skabbiga ut. Så det var ju bra :) Tack skolan!


Linnea har gjort något dumt

Idag slog jag vad med en kompis vem som skulle klara sig längst utan godis och choklad. Jag ångrar mig redan. Jag kommer inte klara mig länge kan jag ju säga! Det värsta är att vi har skrivit regler, så förlorar jag måste jag göra lite saker, samma för honom. Tävlingen tar slut 31 maj. Vi båda är godisfreaks och vi kommer verkligen sakna det. Tur att vi får äta kakor, bakelser och tårtor i alla fall, annars skulle jag nog dö.

Ska bli spännande att se vem som vinner! Jag vill vinna! Frågan är om det är värt att vinna när man inte får äta godis...

Som tur är handlar inte tävlingen om att äta nyttigt, vi ska bara inte äta godis och choklad, men det är svårt nog ju!

image213

Bye bye godis...

Hur länge tror ni att jag klarar mig? Hur länge skulle du klara dig?

Arbetsskada

Jag är skitsur, fast inget mot vad jag var när arbetsskadan uppstod.

Jag var på Gerdins, vi hade Projekt ABB och vi ska hjälpa dem fixa iordning deras lager typ. På deras lager har de massa metallsaker, bland annat två meter långa och 10 cm breda stora himla järnklumpar med vassa kanter. De stod mot en massa hyllor och satt inte fast på något sätt. Jag hade inte märkt dem, och helt plötsligt så välte en och jag fick ont i vaden. Jag ställde upp den skitjärnstången igen och tänkte inte mer på det. Sedan kom jag på att jag skulle kolla om det hade hänt något men jeansen, jo men visst, en stor himla reva på mina underbara Replayjeans... Gissa hur kul det kändes? Så himla onödigt, och jag som nästan bara har leggings, när jag väl har jeans händer detta. Skit samma om ett par leggings gick sönder, men mina Replayjeans? Ni fattar att jag är sur va?

Går detta på försäkringen tro? De känns ju supersvårt att laga det där... Fast jag har nog ingen jeansförsäkring, tror jag, jag får fråga mamma sen ;)

Såhär ser de ut nu :(


Hur lagar man den där stora revan på bästa sätt egentligen? Hjälp mig! Jag måste rädda jeansen!

Telefonterror

Min telefonterror syftar inte på jobbiga försäljare (vi har NIX-spärrat vår hemtelefon!) utan på att min lilla mobil inte har någon som helst täckning hemma hos mig. Ja, jag är på lite klaghumör just nu, så lika bra att fortsätta efter förra klagoinlägget med att förklara telefonsituationen. Inte nog med att jag aldrig hör vad någon som ringer säger så jag får ringa upp från hemtelefonen, vissa samtal kommer inte ens fram! Folk kan alltså ringa mig men jag har så noll täckning så att samtalen inte ens kopplas fram. (Detta har alltså folk berättat för mig) Då är det illa. Ligger jag i soffan i vardagsrummet måste jag ofta ta telefonen mot fönstret för att smset ens ska skickas iväg. Det är inget fel på min mobil, det blir så med alla mobiler som bor i detta hus. Väldigt irriterande.

Jag har dock kommit på varför jag har sådana tekniska problem:
Någon liten teknikgud måste hata mig. Jag hatar dig med, teknikguden!

Finns det inga goda teknikgudar? Någon som vet? Jag vill byta!

msn är elakt

Inte nog med att jag inte har någon mobiltäckning i mitt hem, mitt msn väljer ibland att ignorera saker folk skriver till mig. De får inte ens ett felmeddelande när de skickar det... Nyss skrev jag hej till en, och sen såg jag att den personen skrev, men det kom inget hej tillbaka så jag frågade "är du där?" och då hade personen tydligen svarat på mitt hej fast jag hade inte fått det. Detta händer rätt ofta för mig. Att svaren inte kommer fram. Det kan ju bli lite pinsamt ibland, och jag vet ju inte när och vad jag missar. Det är ju inte som i telefon där man bara kan fråga "vad sa du?" för jag vet ju inte om personen kanske har gått ifrån datorn eller något, jag kan ju bara ana att den har svarat men att det inte har kommit fram. Fast nästan alltid när jag ställer en fråga, typ "varför svarar du inte?" så får jag till svar att de har svarat och så kopierar de konversationen. Men what if deras fråga inte kommer fram till mig?Det är ett riktigt I-landsproblem, jag vet, men det är himla störande. Jag vet inte heller vad jag ska göra åt det! Vet du?

Så om jag inte svarar dig på msn kan det bero på att jag inte får det du skriver.

image206

blääää på msn.

Vet du en lösning på mitt problem skulle jag bli väääldigt tacksam! Skriv en kommentar : )


Jag är bäst på att tippa

Bevis:

image205

Här har alltså jag och en massa killar tippat på hockeymatcher i nån serie jag inte vet något om. De andra kollar till och med vart lagen ligger i serien, men så seriös är inte jag. Först tippade jag bara på bortalagen (smart va? ;) ) men jag kom på bättre tankar och började lyssna på mitt inre. Det talade till mig och berättade för mig vilka jag skulle tippa på (=jag tog de namnen som var finast). Det gjorde att jag inte bara kom ikapp de andra efter min dåliga tippning på alla bortalagen, jag kom även om ALLA ANDRA! Så nu leder jag! :D Är jag bäst eller är jag bäst liksom?

Snölös promenad

Idag efter promenaden med Louise och Amanda kom jag att tänka på en sak. Jag saknar verkligen snön. Är det januari måste det vara snö tycker jag. Det hör liksom till. Snön, kom tillbaka! I miss you!

    

Bilder jag tog i november, då var det i alla fall snö!

Linnea + semla = :D

Nu har jag ätit en semla(och en massa godis som Markus hade köpt)! Jag är mätt. Mätt och glad. Vi har nämligen haft lite pluggstuga här, jag och de två M:en. Fysikprov nalkas och då gäller det att vara förberedd så att man inte sviker Bengan. En viktig ingrediens vid pluggstuga är att det bjuds på förfriskningar. I detta fall godis och semla, very gott! Nu har M:en åkt iväg på bandy och jag ska strax gå ut på en promme men jag måste ju visa hur glad man kan vara en pluggsöndag först!

 

Semlor är ju underbara!

SEMLOR!

Det är ju huur gott som helst! Grädde och mandelmassa, MUMS! Denna är från förra veckan, jag vill ha repris idag, jag vill ha en semla! Eller två. Ge mig flera stycken förresten and I'll love you forever ;)

image195

Vem blir inte sugen?

Januariväder

Ska det vara såhär äckligt och grått och tråkigt och varmt i januari? NEJ! Om detta beror på växthuseffekten så måste vi ju göra något åt detta. Ska inte mina barn få se snö? Jag börjar ju bli orolig... Våra barn måste ju få uppleva snön! Så att de kan åka pulka, åka skidor, ha snöbollskrig, bygga snögubbar och snölyktor, göra snöänglar och vara sådär glada som man blir när man upptäcker den första snön!

Ni vet vad ni behöver göra (och vad ni inte ska göra).

12 Januari 2008 = regn och +3 grader. Det är fel.

Halsfluss

Jag har inte nämnt det på min kära blogg, men i måndags besökte jag vårdcentralen (efter en väldigt lång tids tvekan och rädsla) för jag hade haft ont i halsen hela lovet. Jag är egentligen dörädd för allt som har med sjukvård och göra, men till och med jag fattade ju att det inte var något vanligt halsont. De tog nåt prov och det visade sig att jag hade halsfluss. Det går inte över om man inte äter penicillin. Bläää, jag äter aldrig mediciner ju! Jag är typ rädd för det. Det hjälper ju knappast att pillrena är enorma så jag inte kan svälja dom utan måste dela det en massa gånger... Jaja, men man ska i alla fall inte anstränga sig tydligen när man tar penicillin (jag frågade lite folk varför och det verkar vara för att då kan bakterierna spridas mer i kroppen, usch!). Det leder till att jag denna helg har fått lov att tacka nej till skidåkning (jag som verkligen är sugen på det!) i helgen och till krogen med lite girls ikväll. Jag är något deppad, men sen tänker jag på barnen i Afrika och inser att jag inte har det så dumt ändå. Halsfluss går ju över, och det kommer fler helger. Jag har därför bestämt mig för att ha en myspyshelg med massa filmer och filtar och godis! Så jag överlever nog :P Men det skulle ju vart underbart med en helg i Sälen...

Förresten, jag blev mobbad av två personer på Vårdcentralen. Dels av sjuksköterskan. Jag typ frågade om pillrena var stora, för jag kan inte svälja stora tabletter, och då skrattade hon och sa "Men du är ju vuxen!" Vilket svin va?! Sen hon i kassan där jag hämtade ut min lilla pillerburk, hon tog mitt personnummer. Sen tittade hon jättekonstigt på mig och rabblade upp mitt personnummer igen för att kolla så det var rätt, och det var det. Hon sade med chockad röst: "Men har inte du hämtat ut mediciner alls det senaste året?" Eeh, nej jag har aldrig hämtat ut medicin tidigare. Är det nåt konstigt med det liksom? Tyckte inte jag men det tyckte hon. Men nu har jag i alla fall ett medicinkonto, det ni! Jag fick till och med en hemlig pinkod så ifall jag ska ringa dit så ska jag ange den, för annars kanske någon ringer dit som vet mitt personnummer och frågar vilka mediciner jag tar! Det skulle ju vara en katastrof! Tänk om någon upptäckte att jag hade hämtat ut en pillerburk mot halsfluss! Alltså, jag är ju inte Britney Spears, men jag tar den lilla pinkoden som en fin gest ändå. Tack för omtanken, Apoteket.

Oj vad jag skriver, bäst att jag slutar! Har du läst ända hit så är du värd en guldmedalj.
image194Grattis! Because you're worth it!

Monopol

Det var ett bra tag sedan jag spelade monopol men igår kväll spelade jag det med en kompis. När vi hade köpt alla gator hade ingen alla hus på ett kvarter(eller vad man nu kallar alla av samma sort), så jämnt var det. Ni fattar ju att det skulle blivit ett evighetsspel så vi bestämde oss för att dela ut gatorna random så att någon eller båda skulle få ett helt kvarter. Det provade vi två gånger men ingen fick ett helt kvarter så då lottade vi så man fick två gator var. Det blev lite komplicerat men som tur var hade vi en stor godisskål, och då är inte allt annat så viktigt.

Vi orkade inte spela klart, men vi kan väl säga såhär. Jag låg inte bäst till när vi slutade. Men skulle vi spelat klart skulle jag sääkert vunnit, så det så!

Monopol (nya snabbregler ingår)

En grej jag kom och tänka på är att de flesta hatar att spela monopol för de blir helt tokiga och arga! Jag tycker det är rätt kul :) Vad säger du;
Monopol, kul eller hemskt?

Att blogga

Jag har funderat lite fram och tillbaka om det är värt att blogga. Om jag ska slösa tid på att skriva saker som knappt någon läser (Tim kollade, jag hade ca 500 unika besökare senaste månaden) och kommenterar. Jag som inte ens skriver om något vettigt. Jag som inte ens försöker få läsare till bloggen. Varför ska jag blogga? Men det är ju så kul! Ibland tänker jag i blogginlägg till och med. Typ att jag ser livet genom en bloggsynpunkt (observera att detta inte händer så ofta ;)). Det är kul att kunna skriva av sig, och kul att göra kostiga inlägg så säkert flera stycken måste ha funderat på om jag är riktigt klok. Jag är faktiskt lite klok, vill ni ha bevis? Jag fick reda på att jag fick MVG i Elektronik A idag, duktigt va?! Att skriva om stort och smått, viktiga och oviktiga saker är faktiskt ganska roligt. Ibland skriver jag mer, ibland mindre men det är ju bara mänskligt.

Jag kanske ska nämna också att min blogg heter censurerat av en speciell anledning, jag skriver inte så mycket privata grejer, jag skriver inte så mycket om vad jag gör eller vem jag är eller vilka jag umgås med. Jag skriver mest allmänt, för det är kul (och för att min familj och vissa kompisar läser min blogg) plus att jag tror inte ni bryr er så mycket vem jag har spenderat dagen med till exempel.


Har ni förslag på vad som kan göra denna blogg bättre, eller förslag på vad jag borde skriva mer om? Skriv en kommentar!
(för jag vill faktiskt inte sluta blogga, jag gillart!)


Jag lever!

Fast nu har jag lite bloggtorka, jullovet är slut och proven är tillbaka. Kemi imorgon bland annat. Därför har jag inte riktigt haft tid att blogga denna vecka tyvärr, men nu har jag rast och fick lite bloggabstines så jag tänkte skriva ett litet inlägg. Jag visste inte om vad, men då är det bara att besäka allas vårt aftonbladet och vips har man något att skriva om! Read and enjoy som man kan uttrycka det när man är bloggare ;)



image193

HAHAHAHA, vad kul! Tänk att någon inte haft något bättre för sig än att klaga på denna låt. Fast vet ni, jag gillar faktiskt inte den låten, så mig gör det inget! Men lite kul ändå att någon har orkat anmäla den. Det tycker jag är värt en eloge. Eller nåt.

2,2dimetylbutan...

... är det dipol-dipol eller Van der Waals-bindning på den?

HJÄLP MIG med min Kemi A nu! SNÄLLA!

Välkommen till vardagen

Sådär, nu sitter jag i skolan igen. Sista terminen i gymnasiet för min del. Om en kvart börjar vi med projektarbete, men jag fick skjuts hit så jag kom till skolan rätt tidigt, och vad kan man bättre göra då än att blogga? :P

Ingen mjukstart på skolan blir det heller, nänä. 8:10 - 16:10 plus plugga kemi efter det (har prov på torsdag).

Hur ser eran dag ut?

Grattis Sverige!

Till silvret alltså. Tyvärr lyckades de inte vinna, Canada fick in ett turmål ganska snabbt in i förlängningen och så var matchen avgjord. Sverige som verkligen hade taggat till i tredje och de var riktigt duktiga i förlängningen också men det räckte som sagt inte hela vägen. Dock blev Mickis i alla fall utsedd till Sveriges bästa spelare i denna final, vilket ju var kul! :) Synd att de förlorade guldet, men det var riktigt jämnt ändå, och faktiskt så vann de ju silver vilket inte är så tokigt det heller! 

Spring till teven! NU!

Ni har väl inte missat hockeymatchen som pågår mellan Sverige och Canada? Om ni har det, gå till teven nu och kolla på svt24, det är 20 minuters förlängning, sååå spännande! Håller på att slita av mig håret! Hela matchen har varit urspännande. Första perioden låg Sverige under med 2-0, andra perioden blev det inga mål, men tredje perioden lyckades Sverige ta igen och det står nu 2-2! Förstår ni hur spännande det är eller? Mina grannar gör ett superbra jobb och jag hoppas verkligen att Mickis får avgöra idag med, det skulle vara helt himla underbart! Såg ni igår, hans avgörande mål? Sååå bäst han är!

Heja på Sverige nu! Nu går jag till teven igen, gör det du med!

Förresten,

jag glömde ju berätta om skidåkningen igår! Det var underbart att stå på skidorna igen! Jag hade ju inte heller världens blåmärke på ena vaden så jag kunde åka som vanligt utan att det gjorde superont! Wiho! Vi såg solen också! (fast bara i nån sekund, men en sekund är ju bättre än ingen!) Jag vill åka mermermer!

Nu ska jag kila, ha en bra kväll!

Ang. konserfabriken

Om ni tvivlade på ärligheten i förra inlägget behöver ni inte tvivla längre. Jag var faktiskt helt ärlig för en gångs skull. Just det, jag glömde nämna en liten detalj. Jobbet är i Australien.

Fattar ni? Jobba i AUSTRALIEN! :D Det låter ju hur bra som helst! :D

Jobb!

Efter jag tar studenten nu i sommar tänkte jag jobba i nåt år innan jag börjar plugga vidare. Idag hörde jag av mamma att hennes väninna hade kontakter som sökte folk. Till en konservfabrik! Jag är rätt taggad och tror det kan bli riktigt kul! Fast jag tänkte ju åka och jobba i Spanien + lära mig spanska, fast vad är det mot att få jobba i en konservfabrik? Det känns verkligen jag! Det skulle det nog bli en väldigt nyttig erfarenhet och säkert blir det också en oförglömlig tid!

Jag måste ta reda på mer om detta, för jag är definitivt intresserad!

Förkyld i snön

Dagen till ära har jag gått och blivit förkyld... När snön väl har kommit och allt. Men inte deppar jag för det heller! Nädå jag struntade i det och gick ut i snön ändå, är det snö så är det! Och jag tänker åka skidor imorgon med, det är ju bara att ta med sig näsdukar! Det ska bli urhärligt att få åka skidor! Dock blir jag hämtad redan vid 06:40, det är ju fortfarande natt då, jag går i princip aldrig upp så tidigt, särskilt inte nu när det är lov. Men vad gör man inte för att vara först i backen!

Nä, nu ska jag lägga mig framför teven en stund och titta vidare på Kråkguldet. Det får man när man är förkyld.

Nu är det snö PÅ RIKTIGT!

Över en decimeter snö har kommit under natten, huuur mysigt som helst! Det borde ju gå att åka pulka idag så det blir nog en sväng till pulkabacken lite senare när den blivande körkortsinnehavaren har övningskört klart. Imorgon ska jag få se ännu mer snö för då ska jag ÄNTLIGEN åka skidor! Wiho! :D 

Ha en bra dag och gå ut och lek i snön nu alla barn! Det är roligt! Jo, det är det, och mysigt! 

Glad snödag på er allesammans!

My name is Skogsmus, Linnea Skogsmus

 
Ibland, särskilt när jag var yngre, hade folk svårt för att uttala mitt efternamn vilket inte alltid var så roligt. Det kunde exempelvis vara på en gymnastiktävling eller fotbollscup och folk skulle ropa upp mitt efternamn. Det gick inte alltid så bra och var lite segt. Dock börjar folk lära sig uttala mitt efternamn nu och de lär sig till och med (nästan i alla fall) att STAVA det. Det om något har ju varit ett stort problem för många. Av någon konstig anledning försvinner ofta g-et, mysko! Jaja, idag hade VLT en artikel om namn och namnbyten. Det var ganska roligt och det märks verkligen en förändring i attityden mot namn. Förut var det inget fel, snarare bra, att heta något (killnamn)son-namn, men nu jävlar ska man heta andra grejer! Vad sägs om Linnea Måntand eller kanske Linnea Skogsmus? Fast Linnea Montanya var ju rätt hett faktiskt! Fast jag tror jag nöjer mig med mitt efternamn, det är rätt hett ;)

Det roligaste med artikeln var ändå den lilla biten om norrmän, de är väl för underbara? Inge Glid, släng dig i väggen, nu är det Colaautomat Hejjagärdumihuvudet som är inne!
image190

Det var något jag glömde göra i höstas...

image189
Hoppsan! Tack VLT för påminnelsen, men ni kunde väl ha påmint mig liiite tidigare?

DET SNÖAR I VÄSTERÅS!

wiho! Nu ska jag slänga på mig lite kläder och sedan gå ut i SNÖN! :D Underbaaaaart!

Nyår då? Joo det var kul! Var vi lite tjejer hemma hos Louise och lagade trerätters middag, som faktiskt blev gott! Sedan Pluto, och terassen på nyårsslaget, rätt coolt att stå där uppe och ha utsikt över en stor del av Västerås med alla dess fyrverkerier, nää men nu måste jag ut i snön! Hoppas du med hade en kul nyårsafton!

Blogginfo.se
RSS 2.0