Alla har det inte så bra som oss svenskar

Skänk ris till de som inte har det så bra ställt, GRATIS! Det enda du behöver göra är att gå in HÄR och klicka på det rätta ordet! Tack vare det kanske du gör så att ett hungrigt barn blir mätt :) Om du inte redan har gått in HÄR, gör det nu! Är det inte härligt att kunna hjälpa andra gratis med bara lite knapptryckningar, plus att du kanske lär dig lite engelska ord på köpet. Håll på så länge du orkar, för desto längre du håller på desto mer ris skänks!

Feed the World och tryck här NU!

Veckans Hund v 48

image137

Nog för att jag är tjej, men denna var KUL!

image136
från bestofblocket

Linnea - idolen och blivande prinsessan

Glömde ju skriva en sak i förra inlägget. Jag kanske inte har nämt det, men jag är kändis i min klass! I princip alla avgudar och älskar mig. De ser mig som en ängel som lyser upp mörkret ungefär

Alltid när jag kommer för sent går det ett sus genom klassrummet och ibland bryter det till och med ut applåder (om rätt lärare undervisar förstås). Så ni kanske kan gissa att jag kom sent idag, inte för att jag var lat, nänä jag spenderade hela rasten (och såklart en liten stund till eftersom jag kom försent) med att prata med Studie- och yrkesvägledaren på min skola. Hon är naajs! Först pratade vi lite om min UF-vinst i Bästa Säljare Västmanland som jag kammade hem i våras, sedan pratade vi om mina framtidsplaner. Eftersom jag hade snackat med Besart (ABB-gymasiets manliga stjärna) innan så hade vi självklart pratat om vad jag skulle göra efter gymnasiet. Jag ska gifta mig med Carl-Philip och bli prinsessa! Vara med på invigningar, välgörenhetsgalor, Oscarsmiddagar och sådant trevligt! Jag och syon pratade även lite om utbildningar. Men nu gled jag ifrån ämnet, jag var ju inne på att jag kom försent. Det gick som ett sus genom klassrummet och alla tittade på mig med häpna miner (vissa tappade till och med hakan), den klass som tidigare var fullt upptagna på genomgången började surra... Det är något magiskt med mig.

image135

Måste ju skryta lite med vinstplakatet :P Jag är en väääldigt stolt säljare av vetekuddar nämligen!

aj äm a bääd blågger

Yes, jag har inte uppdaterat en enda gång idag och klockan är nästan 22... fy mig!

Kan ju passa på att gratta Egoinas Värld till halvårskalaset idag! Hurra! :P Hoppas hon och datorn har ätit en massa tårta och ostbågar så att de har riktigt ont i magen!

Vet ni, jag är überduktig. Idag har jag tackat nej till krogen bara för att jag behövde förbereda mig inför Global Day som är imorgon då vi på engelska ska berätta om utlandspraktiken. Jag hade nämligen varken en bra text eller stödlappat. Jag hade också lovat att baka sockerkaka till det. Man skulle baka något som passade landet och då kom vi kinesungar inte på något, så vi tog den kinesiska äckelpäckelfrukosten med "sockerkaka". Dock var det ingen god sockerkaka som serverades till frukosten, det var alldeles för lite socker och så hade de glömt vaniljsockret, fast tro det eller ej så har jag faktiskt bakat med både rejält med socker och vaniljsocker. Jag har inte smakat kakan (än), men självkart har jag slickat rent bunken! MUMS! Fast jag blir rädd, tänk om folk tror att man får så god sockerkaka som min till frukost, och så åker de dit och blir jätteledsna.

Jaja, så det hanns inte med något Plutobesök, men vad gör man inte för skolan?

Nu ska jag fixa stödlappar och sen ska jag till Kråkboet och vara med på bröllop.

Stormen före lugnet före stormen - Skolvardag

Denna vecka är ganska jobbig skolmässigt, mycket viktiga grejer. Nästa vecka är det rätt lugnt, men tro inte att man kan känna sig lugn då heller, nänä. Veckan därpå gäller: Onsdag, torsdag & fredag PROV, veckan därpå, måndag & tisdag PROV. Sedan är det i alla fall lov, men snacka om att man inte kommer känna någon julstämning sådär sista tiden innan jullovet. Och hur har lärarna tänkt sig att vi ska prestera bra när proven ligger så tätt inpå varandra? Man kommer ju omöjligt hinna plugga ordentligt till alla...

Prov är väl UNDERBARA?!

Tisdag = Matteprov + Ugly Betty

Kan ni gissa vilket som jag ser fram emot och vilket jag fasade inför(men som nu är över!)?

Vet ni, solen skiner nästan och den vackra ABB-flaggan jag ser från min plats vajar så sött i vinden. Jag blir nästan sugen på att gå ut en sväng (men det kan jag inte för jag har lektion om 20 minuter). Samuel kom precis in och just när jag sitter och skriver detta sade han till Felicia att det är härligt väder. Lite mer snö bara, och jullov så skulle det vara perfekt!

Ge mig jul och mer snö! (eller en solresa)

Nu är det måndag igen

Kul med veckan:
- 1:a advent på söndag (=MYS!)
- Julkalendern börjar (=då är julen här!)
- Det kommer en helg

Jobbigt med veckan:
- Matteprov imorgon
- Spanskaglosor på onsdag
- Global Day med presentationer på engelska på torsdag


Vänskap

Vet ni vad? I helgen hände något som gjorde mig rädd. Jag trodde Markus var arg på mig. Han skrev saker på msn som "idiot", "du vet mycket väl vad jag menar", "hur kunde du?" "vi träffas på måndag, eventuellt"(vi går i samma klass). Jag trodde verkligen han var arg, och jag frågade varför han var arg, men han vägrade svara, så jag trodde det värsta såklart.

Idag innan tennisen visade det sig att han bara hade skojat igår, att han inte alls tyckte som han skrev. Det dumma var att han aldrig skrev att han skojade, så jag fattade ju inte :( GÖR INTE SÅ MOT TRÖGA MIG! Jag var ju jätteorolig över att han hade fått reda på *censurerat*...

Men han är inte sur på mig och det är jag glad för, för vad skulle jag göra utan min gode vän Markus?! :D

image133

Vem vill mista vänskapen med en sån här grabb? : )

Söndag

Idag är det söndag, och vi har fårr snö till Västerås igen! Mysigt! Kanske till och med går att åka pulka i Rönnbybacken snart :P

Snart ska jag på tennis, och efter den ska jag och Markus plugga inför matteprovet som är på tisdag. Det är mycket i skolan denna vecka, inte bara matteprovet utan också en viktig redovisning om utlandspraktiken på torsdag som framförs på engelska inför tvåor och föräldrar (och så har vi ju glosförhör på spanskan på onsdag, icke att förglömma!) Jullovet känns väldigt lockande just nu, men det är ju ett tag kvar tills dess.

Jag ska härmed skriva en dikt om julen bara för er (ett plötsligt infall, och jag kan lova er att denna dikt, som jag ännu inte har skrivit, kommer bli sämst!)

Julen
Jul är bra
det vill alla ha
på julen är man glad
och proppar i sig en massa choklad
på julafton får man paket
som förhoppningsvis inte innehåller en en get
man träffar släkt
och det är ju käckt
sovmorgon varje da'
det är vad jag vill ha!
jag vill också åka skidor och pulka
ha snöbollskrig och vara ute i snön och mysa
det är jul för mig,
en liten konstig tjej
som önskar er alla en kul jul!


Nu har jag skrivit klart den, och jag känner mig rätt stolt över mitt mästerverk, kanske ska visa svenskafröken min dikt? :P

Vad tycks? :P

Band Aid 20, Do they know it's Christmas - Feed the world

Kommer ni ihåg denna? Fy vad fin den är! Och gjord i ett så fint syfte, mer sånt vill vi ha!

Är den inte fin?

Fast originalet är inte så dum den heller!

Julklappar

Jag har ganska bra koll på vad jag ska köpa till alla i julkapp, men jag vet inte riktigt vad jag önskar mig själv förutom lite uppdatering i garderoben.



Vad vill du ha för grejer i paketen på julafton?

Hate that i love you - Rihanna ft Ne-Yo

Nu när jag har lärt mig hur han lägger in videor på bloggen måste jag ju göra det. Jag valde denna idag för att jag gillar den så mycket, texten och så sjunger ju två av de bästa artisterna ihop. Videon är så cute också, inte originalvideon, för den visste jag inte hur man lade ut här :P Men denna var så söt så då lade jag ut denna låt ändå! Sjung med och njuuut!


födelsedagar, frisörbesök och julklappar

Hej! Blev tyvärr bara ett inlägg igår, men så kan det gå ibland! Igår kväll firades Felicia eftersom hon fyllt arton! Först var vi hos Jenna och sedan blev det krogen och Silk. Vi skulle egentligen till Pluto, men beställningen var bokad i fel namn så vi fick inte komma in. Fast Silk var kul det med i alla fall :) Träffade många gamla kompisar där och flera gamla bästisar jag inte träffat på jättelänge! Det var kul!

Förresten, klippte håret igår eftermiddag, och köpte lite mer julklappar så jag har köpt klart till morfar och pappa nu! Jag är ganska så stolt! Dock har jag ingen aning om vad jag ska ge lilla 16-åringen här hemma. Har någon något förslag på vad en 16-årig kille vill ha av sin storasyster?

Vad ska ni göra i helgen?

ciaoo

Jag saknar trafiken i Shanghai


Veckans Hund v 47

image130

HAPPY THANKSGIVING !

Fick nyss reda på att det var Thanksgiving nu, så Happy Thanksgiving på er! (inte för att vi firar det i Sverige, men det är ju alltid kul att ha något att fira!)

image129
Lite kalkon kanske? :P

Ett tveksamt inlägg

Såhär mycket broschyrer tog jag idag.

image128

Nej, jag vet inte rikitigt vart jag ska studera efter gymnasiet eller vad för inriktning. Jag har väl lite föraningar men ändå. Fast det lutar mot att jag ska jobba ett år först så jag har lite tid att fundera, vad ska du göra efter gymnasiet?

Idag har varit en nyttig dag

Jag har nämligen fått reda på hur min framtid ska se ut! (och nu tänker jag inte på vart jag ska plugga, men visst fick jag en hel del bra information på saco-mässan, t.e.x. 5 kg broschyrer och en tandborste) Jag och Joel har kommit fram till att vi ska gifta oss, flytta ihop och skaffa barn! Vi pratade om det hela vägen hem från mässan och jag måste säga att det känns rätt bra att ha säkrat framtiden. Vi kom överens om så mycket så jag orkar inte skriva ner det, men om någon är nyfiken på att veta mer är det bara att kommentera så skriver jag ett mer utförligt inlägg!

(Sorry Folke, du kan få tillbaka din ring)

SACOMÄSSAN!

Imorgon ska jag till SACO-mässan, någon mer som ska dit?

Förresten, upptäckte att mitt 100:e inlägg blev det om de "snygga" skorna. Det känns lite tragiskt...

Dagens vill-ha

image127
Snygga skinnskor från ellos för endast 349 kr, som hittat! Gillar den beiga randen, jag tror denna sko kan bli riktigt het i vår! Denna sko känns också verkligen som min stil, jag tror jag ska önska mig ett par i julklapp :)

Tack Carolita för inspirationen!

Eftersnack: Bonde söker fru

Jag är ett stort fan av Bonde söker fru. Finns det något gulligare program eller? :D Vem får inte moderskänslor för lilla Fredrik som är så blyg till exempel? Idag tog dock tjejerna mod till sig och berättade för honom vad de tyckte om honom och hans sätt att vara, något som jag tror väckte stora tankar och funderingar för honom. Han bättrade sig och tjejerna verkade trivas mera. Rätt person skickade han hem också, jag tycker inte det har klickat något alls mellan dem. Sofia är ju så söt och rar, nästan too sweet för honom, och Lena trivs ju som fisken i vattnet på gården bland alla grisar. Dock är ju Lena lika blyg som Fredrik vilket leder till en hel del tysta stunder när hon och han är tillsammans. Eftersom han inte vill skicka hem någon röstar jag för att han anställer Lena på gården och gifter sig med Sofia, haha nää så kan man ju inte göra. Dock har jag ingen aning om vem av dem han väljer, fast nog slår hans hjärta allt lite mer för Sofia?!

Dalmasen har fin kontakt med alla tjejer, han verkar vara en bra karl helt enkelt. Vem han väljer kan jag inte svara på alls.

Lille Karl-Petter då, han verkar ju mest gilla hon som han umgicks med hela förra programmet, men visst verkar han inte ha något emot henne han åt glass med idag. Fast jag tror ändå på (vad är det hon heter?) som han umgicks mycket med förra gången. De verkar trivas så bra ihop.

Susanne verkar ha två män som passar jättebra till henne och som tycker om henne jättemycket. Dejten idag med Uffe verkade ju ha gått kanonbra. Dock blev jag väldigt förvirrad när det sista man fick se idag var en glimt av Per-Inges dejt med Susanne, och såg det inte ut som att de skulle kyssas där i slutet? Det tyckte minsann jag! Jag som trodde att hon i princip hade valt Uffe. Jag blir förvirrad.

Bonde söker fru, kul eller tråkigt? Jag säger klart KUL!

Årets julklapp!

Årets julklapp är *trumvirvel*

Ett antkvarium där du kan samla myror. Kolla bilderna och önska dig den du med!



Finns att köpas på Teknikmagasinet till det överkomliga priset av 215 riksdaler!

Nyckeltjuvar är ständigt förekommade hos mig

Jag höll ju på att glömma att blogga om detta, men kom som tur var på det! Jag blev ju bestulen på mina nycklar idag med (och denna gång alla nycklar)! Jag märkte det inte först, utan det var när lillis ville åt en sak i mitt skåp som jag upptäckte att de var borta. Jag letade lite, men gav start upp. Mina klass"kompisar" är ganska hopplösa så det första jag gjorde vara att gå runt och höra med de i min basgrupp om de hade dem eftersom vi jobbade tillsammans innan fikarasten. Efter att ha pratat med ett par av dem fick jag napp. Den skyldiga erkände direkt, men ville inte berätta var de var innan jag hade hjälpt dem med lite kemiuppgifter, så jag gjorde väl det då. Vad gör man inte för små gullepojkar (och för att få tillbaka sina nycklar)?! Vet ni var de hade lagt dem? I Pers luva! Det måste sett rätt kul ut när jag marcherade in i klassrummet, grävde lite i Pers luva och sedan marcherade ut ur klassrummet. Men det är som det är, är man mobbad så är man.

Inte för att nämna några namn, men det var ALEX och ROBIN som tog dem.

Vid matbordet:

Igår lyssnades det på lite julmusik, och det är ju aldrig fel en mörk höstkväll enligt mig. Dock hörde lillebror att vi gjorde det och idag ställde han mig mot väggen.

Lillebror: Linnea, varför lyssnade du och Markus på julmusik igår när det bara är mitten av november och varför lyssnade ni på det när ni bakade muffins?

Jag hade inget bra svar, men jag antar att jag gillar julmusik (och muffins!)

Har ni blivit hotad p.g.a. er blogg?

Det har jag! Denna lapp fick jag när censurerat bara var en liten bloggbebis. Den är från Knäckebröderna (Joel, Alex och Per). De gillade helt enkelt inte min blogg (det var innan jag skrev de gulliga inläggen om dem). Det har gått ett tag och jag har sedan dess inte fått några hotbrev. Varför jag skriver detta inlägg är för att uppmärksamma bloggvärlden att mobbing mot bloggare förekommer. Mobbingen mot oss bloggare måste ta slut! Det är inte fel att blogga!

image124

Ni som har råkat ut för samma sak som jag: Stå på er! Det är inte fel att blogga!

EU = KÄRLEK

Idag skrev vi dikter om EU på Samhällskunskapen, det var KUL! Jag och min basgrupp skrev en ganska fin dikt som jag ser som mitt ansvar att lägga ut här på bloggen!

EU = Kärlek

EU är bra

Det gör mig så gla'

Det är allt jag vill ha!

EU var da'!

Tra la la la

Det finns så mycket som är kanon

Från vårt råd till vår kommission

Euro verkar himla bra

För då kan jag köpa billigare choklad

Jordbruksstöd till Franska bönder

Så att Tysklands ekonomi faller sönder

Att resa utan pass är bra

Då får man plats med mer choklad

Inga turkar i vår union

Vi vet att de är en al qaida-spion

Vi vill EU allt gott

Då EU gör vårt liv så flott


Bland formar och sjörövarskepp

Idag har jag lekt med min lekkamrat Markus. Vi har bakat och sett på Pippi på de sju haven. För er som är yngre än arton, JA artonåringar kan göra sådant. (Dock vet jag inte om jag kan kalla det ett normalt beteende bland artonåringar, men ändå!)

Lite foton:
 Fint det blev när jag knäckte ägg va?! Det var inte ens med flit. Jag måste vara världens bästa äggknäckare.
 Markus är huslig. Han har också börjat förstå mitt sätt att leva, "låt killarna göra skitgörat!". Själv gillar jag mest att äta.
 Yeah, Pippi! Dock fick jag ingen bild på söte Marco i filmen, men alla vet väl vem jag menar?! :D

Vad säger ni? Det är aldrig fel med lite Astridfilm och nybakta muffins?!  Eller...? :P

Folke, är du mannen för mig?

Folke är en gullig kille. Han gjorde precis ett test om vilken typ av tjej han faller för, och visst stämmer det in på mig? :D

What Kind of Girl Will You Fall For?

You will fall for the hopeless romantic. You like girls that come to you for everything because it makes you feel needed and special. You enjoy her attention and even better, you enjoy paying attention to her.
Find Your Character @ BrainFall.com

Här är han, sötnosen!
image119
Egentligen är ju jag och Folke redan gifta. Jag har till och med fått en ring av honom. Röd som kärleken är den! Folke, you make me happy! :D

Jag hatar nyckeltjuvar

Idag blev jag bestulen på min skåpnyckel. Det började med att två "kompisar" satt och lekte med mitt Eiffeltorn som jag hade fått av en riktig vän. Det var inget vanligt Eiffeltorn. Det var nämligen en nyckelring som min skåpnyckel bodde på. Sedan kom de på den underbara ideen att plocka isär Eiffeltornet. Sedan delade de upp delarna. Jag han dock inte se vem som tog nyckeln. När vi hade lämnat brickorna hade jag fortfarande inte fått tillbaka nyckeln och Eiffeltornet. Självklar var jag arg, men när jag är arg tycker folk bara att det är kul, så det hjälpte ju inte så mycket.

Vi kom tillbaka in till skolan och jag bad dem på mina dubbla-leggings-klädda knän att de skulle ge mig skåpnyckel, men det hjäpte inte. Känslokalla idioter är vad de är. Nåväl, när jag gett upp och gick till min dator låg skåpnycken där framför tangentbordet. Mycket lustigt. Jaja, nu har jag min nyckel i alla fall, även om mitt Eiffeltorn är sönder.

Dagens lärdom: Ta aldrig någon annans grejer, det glädjer ingen. (Inte ens dig som tar då du blir hatad för evigt)

Livets nyckel - Skåpnyckeln

Jag = Pocahontas?


Which Disney Princess Are You?

You are Pocahontas. You defy convention and sometimes do what is considered taboo. Unfortunately, others do not always appreciate your differences, so it's good that you are so strong-willed. You are loyal and you believe in fate. Your true love will find you one day.
Find Your Character @ BrainFall.com

Detta var sista testet för mig. Det är ganska tråkigt att göra sådana tester, särskilt när de är på engelska och man inte riktigt förstår. Dock var jag lite nyfiken på vad mina resultat skulle bli! Fast ska jag vara ärlig så tror jag att jag hade fått annorlunda resultat om testet varit på svenska. Det var svår engelska.

Min Drömstad?

What City Should You Live In?

You should live in Rome. You avoid conflict and take life a little slower than most. Rome's sun, culture, food, and siestas are a perfect match for your easy-going attitude.
Find Your Character @ BrainFall.com

Mm, kanske det. Jag som tänke satsa på Oslo, men det är klart, det fanns ju inte som alternativ i testet!

Min drömman?

What Kind of Guy Will You Fall For?

You would fall for the frat boy. You like to have a good time, and you want someone who's not afraid to go all out to have fun with you. Your man may belch at the dinner table, but you know you'll always have a crazy night ahead of you!
Find Your Character @ BrainFall.com

Och jag som inte ens vet vad frat är. Bra.

Ge mig JUL!

Jag har redan köpt och slagit in några julklappar (kinagrejer) men det rosa paketet i mitten är ingen julkapp. Det är Felicias 18-årspresent! :D
image118

Finns det någon som inte älskar paket? Jag älskar både att ge och få, men mest att slå in paketen!

När det inte händer något speciellt i världen...

... passar Aftonbladet på att visa oss denna underbara nyhet!

Några extrakilon kan göra så att man lever LÄNGRE! Låter bra tycker jag, för jag både älskar att leva och att äta!


image117

Tack Aftis, you made my day!

Jag skulle få Voltaire att gråta!

MSN nyss:

Svanis säger:

det sätt du utformar dina meningar på gör mig helt i extas

Linnea säger:

va?

Svanis säger:

du skriver på ett så vackert sett så att t o m voltaire skulle börjat gråta av glädje

Inte för att jag förstår vad Voltaire har med mitt sätt att skriva på, men jag tog det som en komplimang i alla fall! (Okej, jag kan väl erkänna att jag inte riktigt kommer ihåg vem den där Voltaire var...)

Här är han i alla fall, hetingen Voltaire som jag skulle få att gråta: (ja, jag googlade, men nej jag orkade inte läsa om vem han var. Ville bara ha en bild på grabben!)


Spänich

Vi har spanskaglosor tills på onsdag så jag har skrivit in dem på Glosboken. Jag behöver nog lite mer träning på glosorna tror jag...

image114

Min drömcykel

Jag cyklar till skolan, det är ingenting jag tycker är kul fast jag gör det ändå. Tänk vad mycket roligare det skulle bli att cykla till skolan om man hade en cykel som denna i någon glad färg!

image113

SOS - Sällskapsresan

Sällskapsresanfilmerna är enligt mig bland de bästa filmerna som finns! Den första är bäst, charterresan, men igår såg jag på en annan bra en nämligen SOS. Jag är ju ganska knepig så jag tog med mig kameran så jag kunde fota det jag tycker är roligast i filmen, bara för att göra er glada! Känn er utvalda och stolta!
 Karl Helmer och Farmor funderar över vart Stig Helmer håller hus
 Serveritören: "Är du också invandrare?"
Stig Helmer: "Nej, jag är svensk"
Servitören: "Det är inget att skämmas för"
Stig Helmer: "Men jag är svensk"
Servitören:"Inga svenskar ringer till sin mamma"
 Stig Helmers föreställing av båten "Svan"
 Fin bild jag fick på S-H & Svanen
 Hetingar i Ray Bans
 Söte Stig Helmer
 "Ta ner spinnakern!"
 Stig Helmer i hetluften
 "Farmor, pappa är på teve!" (Roligast i hela filmen!)

Funderar på att byta banner...

Ska jag det? Och i så fall, hur ska den se ut för att bäst spegla innehållet i min blogg?

image102

Ska denna få leva eller dö?

Promenad är naajs

Kom nyss hem från en promenad med Markus, ni vet han med de rosa glasögonen. Det var mörkt och halt ute, och ytterst lite snö, men vad gör man inte för lite frisk luft?! :P haha

Och nu är det lördagkväll och alla ska se Sverigematchen verkar det som... Kul? Nej. Orka kolla på några som springer runt på en gräsmatta och sparkar på en boll? Nä, då spelar jag hellre själv! Det lutar mot att jag stannar hemma och ser på film faktiskt, har ingen lust alls att se på fotboll.

Vad ska du göra ikväll?


Varför denna låååånga höst?

Vet ni vad jag tycker, jag tycker att hösten är för lång! Sommaren borde vara längre och inte sluta förrän i oktober och den snöiga vintern borde börja tidgare, i november. Två veckors höst skulle räcka fint för mig.

Vad sägs?
Sommar, Höst eller Vinter? (våren räknar jag inte med för den tycker väl alla om, åtminstone litegrann, plus att den känns oaktuell just nu)

 eller  eller  ?

Julklappar + 18-årspresent

Hej! Igår handlade jag julklappar! Mormor och morfar är här, så jag gick runt med mormor igår och valde ut lite julklappar till mig själv :) Vi brukar göra så för det är ju hundra gånger roligare än att få/ge pengar samtidigt som jag blir nöjd över presenterna och hon blir glad över att jag blir glad plus att hon inte behöver fundera själv på vad jag kan tänkas vilja ha! Jag hittade lite smått och gott, men mormor hittade också en t-shirt hon ska få av mig, och så hittade vi lite till morfar och pappa också! Dock hann jag inte köpa present till den blivande 18-åringen så jag får göra det idag eller imorgon istället! Har ganska klart för mig vad jag ska köpa i alla fall! Dock tänker jag inte skriva här ifall hon läser :P Skönt att veta vad man ska köpa i alla fall så det inte blir något random som man inte känner sig så nöjd med! Jag tror hon kommer bli nöjd men det jag klurat ut!

Igår kväll var mormor och morfar här så jag stannade hemma och var med dem, och det var väl lika bra för jag var svintrött efter skolveckan och somnade innan tolv.

Snön är nästan borta från Västerås, tråkigt men så är det. Jag vill ha snö! Ni skulle bara se min snögobbe jag byggde förra helgen, jag kan ju säga såhär: han har tappat huvudet och håller på att ramla bakåt (= ingen vacker syn).

Vad ska du göra idag?

ciaoo

mm, Mikado!

Jag har upptäckt ett nytt übergott godis! Fick det gratis på H&M, inte illa :P



Och jag måste väl erkänna att jag redan ätit upp det. Surprise? ; ) haha

Jag ska härmed bli medlem i BloggInfo

Är ni det? I så fall, är det bra?

Annars kan ni ju kika på det här: BloggInfo

Veckans hund v 46

image95

Hej och välkommen till Snåljåparnas Riksförbund!

Läste lite på tjuvlyssnat och kunde inte låta bil att publicera ett av inläggen. Snacka om att ge en present "bara för att ge något", ingen tanke alls med presenten. Såna gåvor uppskattas EJ. Men jag ser fram emot mycket diamanter i julklapp, om ni undrar!

image94

Dagens mor & dotter-dialog

Mamma ville låna datorn för att kolla vad ett vin hette och var det stod i butiken på systembolagets hemsida. Hon började knappa in adressen...

Jag: Men mamma, inte får jag vara inne på systembolagets hemsida!
Mamma: Det får du väl, du är ju 18.
Jag: Men man måste vara 20 för att handla på systemet
Mamma: Men du får ju i alla fall handla på krogen.
Jag: Men tänk vad mycket pengar jag sparar som inte gör det
Mamma: Men tänk vad tråkigt du får det!

Ibland funderar jag på om hon verkligen är min mamma.


Astrid Lindgren

Jag har länge tänkt blogga om Astrid, men jag har känt att det finns så mycket att skriva om henne. Hon är nog min största förebild och idol. Jag har sett i princip alla Astrids filmer och teveserier, och jag har även läst många av böckerna. Jag gillar allt hon har gjort, allt ifrån Saltkråkan och Nils Karlsson Pyssling till Bröderna Lejonhjärta och den svartvita filmen Rasmus Pontus och Toker.

Att en person kan skriva så mycket bra och underbara historer är för mig osannolikt fast jag är otroligt glad att hon gjort det! Tänk ett liv utan Saltkråkan när man var liten och förkyld till exempel.

image93 Gulleskrållan och Astrid får avsluta inlägget!

Fysik är mysigt

Just nu har jag fysik, eller jag har rast nu men ändå. Rasten är start slut och sedan ska jag försöka lista ut hur jag ska få fram m i en jätteuträkning. Det plus skriva en rapport innan lunch!

Men det kommer gå så bra när jag har en så bra basgrupp! Fast dock är bara Robin och Tim här men vi klarar det ändå va?!

Jag vill ha en bebis när jag blir stor, men jag tror jag skippar denna hund. Eller...? haha
sött bild härifrån


BALKLÄNNINGEN!

Nu har jag fått in klagomål på att det är för mycket inlägg om personer. Är det det? Om det nu är det, vad ska jag skriva om? Det får inte vara för privat eller tråkigt att skriva om bara.

Kan ju skriva att alla treor snart ska ha julbal, nämligen den 14 december! Det blir naajs :) Då ska jag ha på mig en klänning jag sydde upp i Shanghai. Dock har jag ingen aning om frisyr eller smink till den, men ändå. Förslag är välkomna :P (Ja, även ni killar får svara på det bara ni inte driver med mig).

Balkladda
Bilden är tagen i Shanghai, därav mina snygga skor och heta frisyr. Mina två kavaljerer är gänschk så fina i sina kostymer även om det ser ut som att han till vänster är en utomjording (jag syftar förstås inte på hans ögon, de ser jämt ut så).

Godkväll på er!

Den sötaste pojken av dem alla!

Alla andra killar, släng er i väggen! Här har ni en RIKTIG söting!

image92

Han heter Simon, spelar fotboll, är 18, lite lat vad gäller skolan men en riktigt snäll och mysig kille :D

Vad sägs? ; )

Ny dag, nytt inlägg, snart jul, dags för julklappsinköpen

Eftersom Tim blev besviken när han såg att jag inte skrivt något inlägg idag får jag väl göra det då. Jag tror jag har börjat tröttna på min blogg. Jag verkar ju ha slutat med dagens hetingpojke också, fastän jag lovat ett par stycken att de ska få ett inlägg var. Hmm, får börja med dagens hetingpojke eller vad man nu ska kalla det igen någon gång, nästa vecka kanske?!

Jaja, jag funderar allvarligt på att börja köpa julklappar, typ idag. Det blir ju bäst om man är ute i god tid och inte bara strerssköper något, plus att det ju bara är ca en månad kvar till julafton och jag har redan bra julfeeling! Då är det väl bara att sätta igång att hitta på grejer som folk kan tänkas vilja ha.

Jag har lite grejer från Shanghai som jag ska ge bort och så tillverkar jag lite smycken som några ska få, men mer grejer behövs!

Förslag på bra julklappar om man är snål? Eller kanske någon som vet vad årets julklapp är? Eventuellt tar jag och bakar muffins nån dag och slår in dem i presentpapper!

Jag har aldrig....

Hejsan, tänkte att ni skulle få veta lite mer om livets mysterier. Det är ju ett väldigt stort och abstrakt ämne men jag (Markus) tänkte göra det lite simplare. Här följer lite saker som Linnea aldrig har gjort:

Linnea har aldrig...

...varit inne på barnförbjudna hemsidor

...spelat Counter-Strike

...Varit så onykter att hon inte hittat hem

...glömt att plugga till ett prov

...Laddat hem olagliga filer från internet

...glömt att ha nagellack på hennes fingernaglar

...struntat i att åka pulka när möjligheten funnits

och jag, Markus, har ingenting bättre för mig än att skriva en sådan lista om den underbare Linnea.

Hoppas att någon därute uppskattade listan. Ingenting jag gör uppskattas någonsin : (

Markus, skribent, patetisk människa, icke omtyckt och mobbare

Karlskoga idag

Var och hälsade på Farmor och farbror i Karlskoga idag. Tog med mig kameran och fotade the best of Karlskoga :P



Ja, jag är medveten om att korten är sneda, men prova själv att ta kort med en hand när det är svinkallt ute (och nej, jag hade ingen lust att vända om dem på datorn)

Jag har fått idoler!

Erik og Kriss

Upptäckte dem igår, vart har de varit i hela mitt liv?!

Inte nog med att de är norska, rappar på norska, de är söta också!

image83

Jag är från och med nu ett av deras fans!

Kolla in dem här om ni är nyfikna :P

SNÖ ÄR UNDERBART!

Igår kväll kom den efterlängtade snön på riktigt och då blev det snöbollskrig, vi gjorde en snögubbe och jag gjorde även ett par snöänglar + försökte mig på att åka lite pulka :P Det var urhärligt! :D Jag blir jämt så glad när den första riktiga snön kommer, när det inte bara är slask eller en halv centimeter snö, igår var det nog nästan en decimeter, perfekt! Snart ska jag ut och fota vår vackra snögubbe och lägga upp den här på bloggen! Ja, jag vet att jag är 18 men jag blir som ett litet barn när jag får snö! (fast barnen nuförtiden verkar ju inte vara utomhus och leka, bara inomhus, men ändå!)

Att se snön falla i skenet av gatulyktorna samtidigt som man gär en snöängel är sååå mysigt! Nu blir jag ju jättesugen på att gå ut!

Bilder från igår: (det snöade så jag vågade bara använda kameran när jag stod på altanen därav de tråkiga, men ändå vintriga, bilderna)


Har du snö hos dig? Och i så fall, är du lika barnslig som jag eller är det bara jag som älskar första snön? :D

Klassblogg?

Jag är rädd. Denna blogg har blivit 0501(min klass)-bloggen känns det som. Jag skriver ju mest om min klass. Det började med att de skrattade när de såg min blogg, och funderade över hur jag kunde ha den, och sen har jag lagt upp inlägg på de söta små retstickorna! Sedan har det bara fortsatt så. Jag funderar på om bloggen ska bli lite mindre klassblogg och lite mer min-egen-blogg, fast jag vet inte. Jag är förvirrad.

Hoppas ni får en trevlig helg allihopa, och skriv gärna någon kommentar om vad jag ska ta mig till med min blogg!

Veckans Hund v 45

image91

Veckans Hund-Robin är underbar!

En kille som inte bara är djurvän, utan även söt och snäll, är inte det perfekt? Robin är allt! Att du förgyller mitt och alla andras liv med dina söta hundar är någonting vi verkligen uppskattar. Jag förstår att ni allihopa som inte känner Robin personligen är väldigt nyfiken på att vera vem mannen bakom Veckans Hund är. Här har ni honom!
Söt eller vaaad? :D

image90

Robin, du är bääääst!

Jag tycker om min basgrupp ibland :)

Idag är en sådan dag! Vi har varit så duktiga allihopa, och vi blev inte ens klara sist! Folke har bidragit massor till arbetet och Tim & Simon har samarbetat så duktigt så. Jag har antecknat och Robin har varit så duktig med miniräknaren och alla formlerna! Jag är stolt.

Alla Flickor heter min basgrupp, trots att det bara är jag som är flicka. Fast det är inte därför vi heter det, det är för att en släkting till mig har sjungit en låt i Melodifestivalen som heter så, vet ni vem? :P

Hur medelsvensson är du?

Jag har precis gjort testet, men webblogg blev knäppt så inlägget försvann! Men jag hade 22/30 (VG nästan?) i alla fall... Betyder det att jag är medelsvensson? För jag tror inte jag vill vara det... eller? :P haha

Hittade testet här i alla fall :)

Gonatt allihopa!

SACO-mässan

Sådär, nu är jag anmäld till SACO-mässan. Förhoppningsvis kommer jag där få veta lite mer om olika utbildningar, men jag har ju redan nu en liten aning om vad jag vill läsa.

Har du varit på SACO-mässan eller ska du kanske dit den 22 november?

PosarPer är het!

Detta är Per. Han är en sötis som älskar att vissla barnsånger (och posa på kort verkar det som, va?).
per1 per2 
image84 image85 image86 image88
Isn't he lovely?

Per, du är alla kvinnors dröm, så även min! ♥

Underbara Evgeni har ritat en teckning till mig!

image80
Fin va? :D

Onsdag, snö och skola

Idag har det snöat i Västerås! :D Myyyyysigt! Jag började dagen med skolidrott och cyklade dit och tillbaka i snövädret, en ganska bra start på dagen :) Sedan hade jag svenska och snart är det dags för spanska och sedan engelska, en riktig språkdag alltså!

Om ni undrar varför jag gör så vackra inlägg om mina söta små män så är det för att jag vill visa hela världen hur mycket de betyder för mig! (kanske även också för att de tycker jag är knäpp som bloggar) Jag har planerat att publicera en ny man varje dag, men eftersom inga kommenterar de inläggen (även fast folk ju läser dom) så kanske jag ska sluta. Men jag har ju lovat Per att göra ett om honom också så det kommer imorgon! Ska jag fortsätta med fler?

Vad har du för dig denna onsdag? :)

Jag hjärta Joel

Han gör mig alltid på så bra humör och han är så gullig och romantisk! ♥

image73 (och söt såklart!) image79

Joel, du är den ende för mig! Du kommer alltid och för evigt vara min favoritkille nummer 1!

Vi för evigt!
image75

Nu har du chansen att få resa med mig!

Tänk dig, en vecka i paradiset med mig! Det kan bli verklighet om du bjuder mig på hela resan!

image77

Jag tänkte om vi kunde åka nu på jullovet (eller innan?). Hör av dig om du är intresserad.

Jag säger som allas vår Darin; "Why does it rain?"


Idag har det duggregnat mest hela dagen. Jag gillar inte duggregn. Det är jätteobehagligt att cykla i (i och för sig är allt regn det, men ändå). Riktigt regn ska det vara med stora och tunga regndroppar så det smattrar på taken och plaskar i vattenpölarna (även om jag då inte vill vara ute och cykla). Det är kul att vara utomhus när det spöregnar, och få ha på sig regnjacka och sånt! Plus, när man kommer in efter att ha varit ute i en riktig regnskur blir det så härligt att komma in. Duggregn är bara obehagligt och tråkigt och kallt. 

image76Visst ska det vara spöregn, små barn? :P

Duggregn är het enkelt en mesvariant av regn. Jag gillar det inte.

Det jag däremot gillar är att jag slutade 11.15 idag! Det är värt ett litet hurrarop! Att jag slutar så tidigt är ungefär lika vanligt som att glassbilen skulle komma och dela ut gratis glass.

Alex är SÖT!

Titta bara hur otroligt söt han är!

image70

Alex, aj lööv juu! ♥

Man kan ju inte göra annat när du är sååååå SÖT!
image71

You'll always be in my heart, cutie!

Jag är smart!

How Smart are You?

Smart
u are smart u well get ur way into college and after gradguating u will find ur self a good job and a nice wife settle down and have ur children take this test.
How do you compare?
Take this test! | Tests from Testriffic

Satt och tittade på lite bilder...

...och hittade denna:

image69

Vet ni vad det är? Det var allt vi hittade när vi var ute på blåbärsjakt i somras. Det mest tragiska med detta inlägg är att det är patetiskt, men helt sant. Ett blåbär på 4 personer... Tur att det var jag som hittade blåbäret för då fick jag äta upp det! Det var i alla fall gott, men jag hade väl hoppats på tusen gånger fler typ.

Det är också ganska tragiskt att mitt nagellack nästan machar den hemska bunken det lilla blåbäret låg i.

Sånahära intressanta inlägg kan det bli när man är sugen på att kolla på lite sommarbilder!

Världens bästa knäckebröder

Nu har knäckebröderna hittat till min blogg. De tycker jättemycket om min blogg vilket verkligen glädjer mig.

♥ Joel är en härlig prick som ibland råkar ut för lite olyckor.
image64

♥ Alex är en gullig mexikan som alltid har ett snällt ord till övers
image65

(♥) Per är Per... Idag fick jag is av honom. Innanför tröjan.
image66

Världens roligaste dag?

Måndagen efter höstlovet började med ett 3 timmar långt elektronikprov. Kul eller vad? Nääää

Men nu är det överstökat och det gick rätt bra : )

Nu ska jag bara ha 4 timmar Styrteknik sedan så slutar jag för dagen!

Vad ska ni göra idag?

LOVE är knubbig

Nu verkar det som att Love har skrivit dumma kommentarer och skrivit under med mitt namn + bloggadress. Har du fått en dum kommentar som ser ut att vara från mig, så är den INTE det. Den är från LOVE WIGE. Hoppas ingen tar illa upp av dessa kommentarer. Han skriver dem endast för att göra mig arg, han vet nämligen att jag aldrig skriver dumma saker till någon.

Jag vet inte vad jag ska göra åt detta. Det går ju inte att hindra att någon signerar med ens egen bloggadress. Det är egentligen dåligt, man borde bara kunna göra det själv, via att till exempel skriva i sitt lösenord när man skickar en kommentar. Nu är det ju inte så, men får ni en konstig och dum kommentar som ser ut att vara från mig, ta bort den i så fall!

Den censurerade blottar sig

Jag har aldrig fyllt i en sån här förut, men jag tyckte denna verkade vettig, plus att det kan ju va kul att ha lite personlig fakta om mig så att ni förstår mig lite bättre :P Jag hittade denna på en blogg, men kommer tyvärr inte ihåg vilken...

1. Är du singel? Japp
2. Är du lycklig? Alltid!
3. Är du uttråkad? Nej, haha kanske lite eftersom jag gör denna då... :P
4. Är du ledsen? Nej
5. Är du italienare? Haha, nää but I would NOT mind!
6. Är du gravid? Nope, det får bli vid 25-30 års ålder hade jag tänkt!
7. Är du full? Nej, självklart inte!
8. Är du en cooling? Jag är en kooling ;)
9. Är du från Irland? Haha, nej tack och lov!
10. Är dina föräldrar fortfarande gifta? Japp, 19 år i år :)


8 saker om ditt kärleksliv
1. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Japp, eller iaf förälskelse vid första ögonkastet :)
2. Har du nånsin blivit sårad? Inte vad jag kan minnas
3. Har du nånsin tänkt på en och samma kille flera gånger under natten innan du somnade? Vad menas med det? Först tänkt på nån sen nåt annat sen samma igen? maybe
4. Har du gillat en kille utan att berätta det för honom? Of course, det är ju sån jag är!
5. Har du kysst någon inom de senaste tre veckorna? Japp
6. Har du haft en hemlig beundrare? Haft? Jag har nog massor men man kan ju inte veta så noga då de är hemliga! Ärligt talat så har jag bättre koll på mina ohemliga beundrare! Och det är inte få kan jag säga er! :P 
7. Är du kär? Hmm, nej
8. Vill du gifta dig i framtiden? JA! Men inte än på en massa år :P

10 saker två alternativ
1. Kärlek eller lust? Kärlek
2. Hår eller ögon? Ögon, men håret är viktigt också
3. Katter eller hundar? Hundar måste jag väl säga, jag är rädd för alla katter! (men bara vissa hundar :P)
4. Några få bästa vänner eller jättemånga "vanliga" kompisar? Jättemånga vanliga kompisar
5. TV eller Internet? Internet, fast TV är kul ibland det med
6. Coca-cola eller Pepsi? Får man svara Pepsi Max? :P
7. Vild utekväll eller en romantisk hemmakväll? Kul utekväll eller mysig hemmakväll snarare :P
8. Pengar eller lycka? Lycka, men lite pengar också va?
9. Dag eller natt? Beror på, kväll skulle jag säga
10. MSN eller mobil? MSN!

10 "Har du nånsin..."
1. Blivit påtagen när du försökte smita hemifrån? Jag smiter väl inte hemifrån heller!
2. Brutit ett ben? Nope
3. Gjort nåt du ångrar? Mjaa, det har jag väl
4. Hoppat Bungee Jump? Nope
5. Ljugit för någon du tycker om? Jag tycker om min mamma, så ja.
6. Ätit en hel tårta? Nej, man måste ju (tyvärr) dela med sig av sånt :P
7. Gjort bort dig offentligt? Inte jag heller!
8. Velat bli tillsammans med ditt ex igen? Nee
9. Gråtit när ett husdjur dog? Jag har aldrig haft ett husdjur som dött
10. Velat försvinna? Haha, nää

Känner ni mig bättre nu? :P

Du får gärna kopiera och göra på din blogg, jag utmanar alla som läser detta att göra det!


JAG ÄR STOLT!

KOLLA, JAG HAR FIXAT MAN BANNER! SJÄLV! Eller jag tog lite hjälp härifrån, men ändå! Blev det fint?  

LOVE WIGE ÄR TJOCK!

Om ni får en dum kommentar av mig är det inte jag som skrivit den utan en viss LOVE WIGE. Han är ute efter att sabotera för mig. Om kommentaren är lång, elak och allmänt konstig så är den inte från MIG, den är ifrån LOVE WIGE!

Här är han, gamle gubben: (han som gör tummeupp alltså)
image60

Här är han igen:
HET?
image61

Love, nästa gång jag ser dig kommer du få en fin present av mig. EN BLÅTIRA!

Jag tycker om min lillebror...

...eller?

Han har just ritat en paintteckning till mig.


image58

Den visar mig(han kallar mig räkan, fråga mig inte varför) och min VÄN Markus. Han måste haft väldigt tråkigt. Plus, det är inte ens likt ju. Markus har ju blont hår och jag brunt. Markus är inte stor och tjock. Jag är inte smal som en sticka. Det svävar inte hjärtan runt oss vanligtvis. (haha, nej min lillebror kan inte rita snygga hjärtan)

Men tack ändå lillebror för den varma omtanken. Jag skrattade i säkert fem minuter!

Här är den riktiga Markus, och ärligt, vem skulle vilja ha HONOM?
image59

Vet ni vad jag är sugen på?

     

Ser det inte underbart ut? :D

Bilder från sommarskidåkningen i Stryn i somras! Fast det går bra med vinterskidåkning också :P

Lite snö fanns det på promenaden iaf :D

och jag fick ju lov att krama en snöboll : ) MYYYYYYYS! Fast tyvärr lite för lite snö för pulka. Men snart kommer det mer snö, och snart kan man ju susa ner för skidbacken också :P NAAAJS! Jag gillar snö! Gör du?



SNÖ I VÄSTERÅS!

Jag är en lycklig flicka. Inte bara har jag fått världens längsta bloggkommentar (kolla föregående inlägg under kommentarer) utan snön har även bestämt sig för att komma hit till kära VÄSTERÅS!

JAG ÄR LYCKLIG!

image51

JAG ÄLSKAR SNÖ!

Hoppas det kommer så mycket så man kan åka pulka imorgon :P Och ha snöbollskrig!

Sov gott!


Bloggtorkarfredag

Hej! Idag har jag varit på Barkarby Outlet och shoppat lite, så jag har inte suttit vid datorn. Men nu är ordningen återställd och jag sitter här igen!

Idag ställde jag en dum fråga till min mamma tydligen. Vi åkte förbi en skylt där det står SKOKLOSTER. 
Typ denna skylt: image49

Jag frågade mamma vad ett sko(såntmanharpåfötterna)kloster är. 

Det var tydligen ett namn och uttalades inte som sko utan som ett snabbt sko eller nåt. Klostret har ingenting med skor att göra. Typiskt, annars skulle det ju ha varit typ världens intressantaste kloster!

Plugg & Greveholm

Idag har jag pluggat! Sedan har jag sett på Mysteriet på Greveholm med Markus :P Vi har haft lite nostalgitripp nu på lovet, och det är ju aldrig fel! Jag tror aldrig jag tyckt att Sunes Jul och Mysteriet på Greveholm har varit så roligt som jag tycker det är nu! Knäppt, men sant :P Eller vad säger Markus, som får stå ut med mitt konstanta skratt under hela tiden vi kollar?!

image48


Barnprogram med riktiga barn blir liksom aldrig tråkiga, de är alltid mysiga att titta på :) Håller ni inte med?

Äckelbanta!

Godis = löss och slakteriavfall


Jag läste precis en intressant artikel på Aftonbladet som tar upp precis detta, äckelbanting alltså. Jag har faktiskt många gånger själv tänkt samma saker. Tänk om vi fick se på teve hur godis tillverkas till exempel. Se ALLA steg i processen. Lössen som blir färgämne och grisfettet som slängs ned i godissmeten. Det skulle nog i alla fall avskräcka mig en hel del. Eller att man verkligen kan se hur gula och fula tänderna blir av läsk och kaffe. Jag vill inte ha gula tänder, så då skulle jag nog tänka mig för en extra gång innan jag drack något av dem.

Saken är ju den att sådant gör det inga tv-program om. Problemet på Sveriges misshälsa säger jag är: Mer matäckelteve åt folket!

Tips!
Mer nyfiken? Läs HÄR (eller sök själv efter artiklar om ämnet)

Sådär, nu har lilla jag hälsobloggat för första gången i mitt liv (om inte promenader gills). Lyckades jag bra? :P


Lovtorsdag

Vad sen jag är med första inlägget, men så kom jag ju hem sent igår :P Det var i alla fall jättekul på Pluto! Idag ska jag promenera och plugga, och på kvällen ska jag till Markus och plugga mera. Elektronikprov måndag vecka 45 säger jag bara. Just det, jag måste fixa klart Frankensteinuppgiften i Svenskan också.



Lite bilder från Shanghairesan fick vara med i detta inlägg. Anledning: De mörka kvällarna där var så vackra. Här är det mest kallt och otäckt när det är mörkt. Jag saknar neonljusen!

Vad ska du göra idag?


Blogginfo.se
RSS 2.0