CREEEEEEPY!

Detta är alltså jag, nu har ni ett ansikte på mig alla som inte sett mig. Det är såhär jag ser ut. The natural me. (hmm...)

Här är jag chockad:


Här är jag rädd:


Ursäkta att korten ser skabbiga ut men jag fick lov att ta i spegeln för annars syntes inte det gråa sminket nå bra.

Blev ni rädda för mig? (A)

PUSSA BEBISAR!

Aftonbladet och deras nyheter, man kan inte annat än älska dem!
Läste denna artikel.



Vilken tur att Aftonbladet skriver att man ska pussa sina små darlings, för annars skulle man ju knappast göra det. Nu måste alla ni föräldrar pussa era bebisar vare sig ni vill det eller inte för då slipper de allergier!

Ärligt talat, när jag blir mamma kommer jag pussa och krama mina ungar jättemycket, inte för att de kanske då slipper allergier utan för bebisar är så underbara! Lena, mjuka, busiga, gulliga, fina och urgosiga! Men det är ju bra att det inte är farligt att pussa dem i alla fall, utan hälsosamt! Hälsosamma saker gillar vi!


Senil?

Ibland börjar jag fundera på om allt är riktigt rätt inne i mitt huvud. Imorse frös jag och ville ha min vetekudde. Jag började leta... och leta... och leta. Sedan frågade jag lillebror om han visste var den var, men det visste han inte så jag fortsatte leta. Sedan kom jag på! Jag mikrade den igår kväll, men mamma tryckte av mikron och jag glömde hämta den. Jag gick till mikron, och där låg den i alla fall!

Fast jag kände mig rätt dum. Detta är inte första gången om man säger så... Borde jag försöka träna upp mitt minne kanske?

Kan ni också ibland känna er helt senila eller är jag den enda 18-åringen som känner mig senil ibland?

HALLOWEEN?!

Troligtvis Pluto ikväll, men frågan är: Klä ut sig eller klä ut sig INTE?

Jag vet inte riktigt. Om jag skulle klä ut mig skulle det nog bli en mild variant av detta:

image37 bild lånad från plutos hemsida

Sedan nån hemsk svart sammetskjol som klänning kanske :P Vem kommer inte bli rädd då? Jag som är skräckinjagande när jag är mig själv liksom? HJÄLP MIG!

Vad är ditt roligaste, läskigaste (och lättaste) utklädningsförslag?

Odd Molly-strumpor

KOLLA:
image36

Jag hade rätt på alla frågor om Odd Molly utan att fuska, då är jag VÄRD att vinna!

Jag som aldrig brukar tävla :P Och så tävlade jag och kom till final! Jag är glad!

Nu håller väl alla tummarna för att jag vinner ett par übersöta strumpor va? :D



Julklappar

Jag är jättesugen på att börja köpa och slå in julklappar! Det är så mysigt :)

Jag har några jag köpte i Shanghai som mamma kom på att jag kunde slå in (hade glömt det själv), så det ska jag göra typ imorgon om jag är på julhumör :) Ska självklart ha på julmusik och sjunga med :P Ååh vad mys!

Snart jul!

Har du börjat köpa julklappar?

Vad är årets julklapp?

UGLY BETTY!

Ikväll kl 20:00 är det Ugly Betty! Det betyder att jag kommer sitta framför teven och njuuuta (och skratta!) :P

image34
Ska du se Ugly Betty?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uppdatering:  Idag var det riktig spännade, och kul som vanligt! Jag gillar verkligen Ugly Betty. Det är den enda serien jag följer faktiskt :)


VÄRT

Detta blir ett väldigt intressant inlägg, det känner jag på mig... eller inte. I alla fall, jag skulle ju plugga idag och det har jag också! Fast mest har jag tyvärr gjort andra saker.

Linneas lista över ovärda saker hon har gjort innan 14:00 en lovtisdag:
Tittat på lite morgonteve medan jag åt frukost
Skrivit lite på min Frankensteinuppgift
Skrivit ett blogginlägg om igår
Översatt lite på Praktikrapporten
Fixat lite mat
Ätit
Chattat på msn
Läst bloggar
Tittat ut och blivit sur på det fula vädret
Fixat rosa läppar på mig själv (borta nu tyvärr)
Pussat en sida i mitt matteblock
Tagit ovärda kort med kameran
Lagt in kort på datorn och kollat på dem
Gjort en banner till min blogg (som jag inte fattar hur man fixar till bloggen, men gjort en har jag i alla fall!)
Försökt förstå mig på hur man fixar bannern på bloggen. Nån som vill göra det åt mig? (A)
Kollat bilder på bilddagboken
Mycket har jag redan glömt, sedan har jag även upprepat en del av dessa saker. Visst har jag hunnit med en del? ;) Fast jag tänkte ju bara göra de första två, plus äta såklart!

...och vad gör jag nu? Jo jag sitter och skriver på ett nytt ovärt blogginlägg! Nä nu ska jag ta itu med lite praktikrapport! Eller...?

Måste bara visa upp två grejer först.
image32
(paint är inte så dumt and my lips are hot!)

(häftet fick en rosa puss som kompensation för att jag inte orkar räkna elektronik)

Ååååh, jag hade ju BESTÄMT mig för att plugga! Jaja, hoppas ni har en värdare dag än mig!

Ibland blir man arg och besviken

Jag är 18 år och jag hade tydligen ALDRIG sett på hela ♥ Sunes Jul ♥. Igår tittade jag och Markus på det, vi hann inte igenom alla avsnitt MEN jag upptäckte att min "käre" mor när hon spelade in Sunes Jul till mig tydligen GLÖMDE att spela in avsnitten Skidvallan och Skolavslutningen. Ibland blir man ju bara så trött på sina föräldrar. På grund av min mor har jag missat två av de roligaste avsnitten på hela Sunes Jul! Tillåt mig att bli lite förbannad.

Nåväl, problemet är löst för jag har ju sett dom nu! (Tack Markus :D)

Mamma, om du läser detta, jag kommer aldrig mer lita på dig och dina inspelningar. TÄNK OM DU HAR GLÖMT SPELA IN NÅGRA AVSNITT AV ♥ SALTKRÅKAN ♥ OCKSÅ. Om det skulle vara så, den dagen jag upptäcker det ligger du illa till...

Men tack ändå lilla gumman för du i alla fall har spelat in några avsnitt...

Måndag, och jag har utökat mitt nagellacksförråd ;)

BRA VA?! :D Om jag är glad borde du vara glad, right? :P

Tre till blev det idag, så nu kan jag göra ännu mera konstiga nagellackskombinationer!

image28

För ni har väl inte missat mina tidigare kombinatiner? :P
Bland annat:
 &

Jag hjärta nagellack!

Pinsamt men sant

Okej, när jag ritade mig själv i Paint så blev jag ju lite sugen på att rita min drömman. Dock visste jag inte riktigt om jag vågade lägga upp honom här, men skit samma! Han blev inte som jag hade tänkt mig, det var svårare än vad jag trodde att rita min drömman i Paint. Nåväl, här är det icke så heta resultatet!



Hot or Not? ;)

Jag kan ju bara poängtera att han faktiskt får ha näsa, fötter och öron även fast jag inte ritade ut det!

Måndag, ny profilbild

Hjälp! Jag gick upp 9 idag, vad har hänt? Första dagen på lovet och allt? Jaja, jag antar att dagen blir längre då i alla fall, och det är ju nice! Har precis ätit frukost och ska snart göra mig vackrare. Sedan ska jag med mina kära morföräldrar och kika på IKEA och så ska vi troligtvis äta på Pizza Hut :P Sen ska vi strosa runt på Hälla Shopping och jag kommer att bli livrädd för de svenska prislapparna (är man van med kineiska priser så är man). Sedan skall vi tillbaka hem och fika. På kvällen ska jag våldgästa en kompis! Oj vad jag har planerat varenda sekund av min förstra lovdag... Det betyder ju att jag inte kommer plugga, för det glömde jag ju på listan! Vilken osis... Jag som annars var såå sugen på det...

Förresten, har ni sett min nya profilbild? Visst är jag vacker? :D Det är jag själv som så vackert har gjort ett självporträtt i självaste Paint. Kan ju tillägga att Paint måste vara ett av mina favoritprogram här på datorn. Det är så bra på allt, bara det att den ibland åstadkommer rätt fula grejer. Men åstadkommer något gör det i alla fall! (Till skillnad från Photo Shop där det tar 5 minuter bara för att starta programmet.)

Men fy mig!

Snart är det ju jul och jag längtar ju inte efter prinsesstårtor, jag vill ju julbaka!
image24image25

Mina bakoffer, ni vet vilka ni är och ni vet att i december då blir det bakning!

ÄLSKA PRINSESSTÅRTA

Hur fina är inte Prinsesstårtor? :D
My favourite :P
image22 eller image23

♥ Jag hjärta Prinsesstårta ♥

Ärligt, vem blir inte sugen när de ser dessa bilder?

Jag hjärta Sunes Jul

Jag äääälskar Sunes Jul! Varje år tittar jag igenom avsnitten, bara för de är så underbara! Jag tror jag är lite småkär i Håkan, för han är ju bara för härlig!

Roligast:
Första avsnittet, "Jag brukar knycka Sunes grejer!" säger Håkan och biter av huvudet på en av Sunes leksaker. Kommer du inte ihåg det? Men kolla igen då! Det är ju underbart!
Paketöppningen mellan Sune och Sophie. Fattar du inte varför? Men Sune drömmer om vad som finns i paketet! Kommer du inte ihåg det heller? Fy på dig! ;)
Pulkarace, julbak, Sunes klass har teater... Listan kan göras lång :P

image21

Blir att titta igenom denna underbara skapelse nån gång nu under lovet! :D

För ärligt, hur kul är inte Sunes Jul?! :D

Min lillebrors namn

Godafton! Nu är mina morföräldrar här :) Jag har precis visat dem bilder från min utlandsvistelse, men jag har ju inte glömt er för det! Jag sökte på mitt namn på google, men det var inget kul för det första som kom upp var blommor. Däremot när jag sökte på min käre lillebrors namn så var detta den första bliden som kom upp!
image20
Söt?

Årets julkalender - En riktig jul

Ett äventyr fullt av tomtar, isbjörnar och magi.



I centrum står nioåriga Mila (Olivia Nystedt) och hennes önskan om att få fira julen som vanligt, dvs utan mamma Katerinas (Vanna Rosenberg) nya kille. Medverkar gör även Johan Ulveson, Allan Svensson och Sissela Kyle.

Manusförfattarna Pernilla Oljelund och Hans Rosenfeldt lovar tillsammans med regissören Simon Kaijser ett komiskt och spännande äventyr under hela december.


I sin strävan efter att få slippa fira julen med fler än med mamman, skriver Mila ett brev till tomten där hon ber om att få fira en riktig jul ensam med sin mamma. Morgonen därpå dyker en tomtenissa vid namn Elfrid (Suzanne Ernrup) upp för att hjälpa till med önskningen. Men Elfrid är Nordpolens lataste och odugligaste nissa, som mot sin vilja har skickats av Jultomten för att hjälpa Mila.

Under december månad får tittarna följa flickans och tomtenissans äventyr när de på olika sätt skall försöka sabotera mammans nya förhållande.
Text tagen från SVT


Jag tänkte att nog hela bloggvärlden höll andan och var übernyfikna på vilken årets julkalender var så därför tänkte jag vara så snäll att informera alla om det. Jag tycker att den verkar vara rätt värdelös (det är väl de flesta förutom Mysteriet på Greveholm och Sunes Jul(dags att kolla på alla avsnitt av den snart, tradition ju), men ändå!) men jag tänkte ändå sitta bänkad framför teven 07:15 torsdagen den 1:a december! :P

Tänker ni ge årets julkalender en chans?


Om jag skulle bo i Billinge...

... skulle jag inte ha någonting emot att bli pensionär! Jag trodde att Billinge var en ost, men det var tydligen en ort också. De hade en väldigt bra sida för sina pensionärer, med stor text så man tydligt kan läsa vad det står. Det verkar finnas roliga aktiviteter att delta i och många aktiva medlemmar
Bild från deras hemsida: (från bocciaträning i Stockamöllan)
image17
Ser det inte fantastiskt trevligt ut?

Reklam: Billinge PRO

Yes, mitt största intresse är pensionärer. Mormor och morfar kommer hit senare idag och de är coola pensionärer! Min mormor till exempel kan sticka coola halsdukar och mössor! En mössa, en ljusgul stickad med stor tofs tycker mina klasskamrater jättemycket om och de är så söta i den! Det ska jag berätta för mormor när hon kommer hit så blir hon nog glad! Morfar är expert på att komma ihåg saker han gjort i sitt liv, mycket av det är bus och riktigt kul att lyssna på! Jag undrar hur jag blir som pensionär?! Jag kommer nog hänga mycket med barnbarnen och berätta sagor (fastän jag är så dålig på det) och baka (mest muffins förstås då jag inte har tålamod med saker som skall jäsas). Sedan kommer jag promenera och sova och läsa böcker och titta på teve och umgås med mannen och mina barn. Det blir nog bra det. Men först ska jag ju plugga lite till i gymnasiet, sedan ta studenten, sedan resa/jobba, sedan plugga igen, sedan jobba, sedan skaffa barn, sedan jobba mera osv så det är ju ett tag kvar. Dock är jag inte orolig för jag tror att allt blir så kul och att åren bara kommer flyga iväg!

Jag älskar hela livet!

Höstlov

Sovmorgonar, inga läxor, inlämningsuppgifter eller prov... Jag kommer sakna skolan denna lovvecka.

Kommer inte ni det?

Min framtid är säkrad!

image16

Ni som känner mig, vad tror ni? Vilket av dessa skall jag satsa på?

Ni andra, vilket jobb tycker ni låter roligast?


Veckans Hund v 43

Ännu denna vecka har Robin skickat ut en söt litev vovve till alla i klassen. Jag lägger självklart upp den på bloggen så att både Robin och ni blir glada!

Detta är Veckans Hund v 43.

image13

Vad tycks?


Bloggtorsdagstorka

Hej! Jag förstår att ni måste ha saknat mig och min blogg något enormt idag när jag inte ens har uppdaterat den! Skäms på mig!

Fast jag har en bra anledning, det är mycket i skolan nu och eftersom jag ändå är en liten pluggis gäller det ju att prioritera. Dock har jag precis skickat in en nio sidors dagbok från Shanghairesan på engelska så jag känner mig rätt duktig! Nu ska jag bara finputsa min Kvalitetsteknikrapport också.

Imorgon vid denna tid så är det höstlov! Man kan ju hoppas på snö, men det blir kanske inte så. Det ska i alla fall bli skönt med lite sovmorgnar. Jag lovar att jag ska blogga under lovet också för annars skulle ni läsare väl knappast överleva?

Godnattkram från den censurerade


Sluta? Det har ju just börjat!

Angående en kommentar jag fick på inlägget om Lille Viktor.
image12

Jag kan försäkra dig om att detta INTE är slutet, det är bara början på mitt nya liv! Måhända det kan bli tragiskt och verka en aning töntigt, men vem gillar inte sådant?! :D

Åh vad jag älskar kommentarer! 


Inlägg ägnat åt Felicia (och andra intresserade Dingtunabor)

Skrev inlägget igår men hann inte lägga in bildet óch publicera igår. Nyss läste jag Felicias kommentar i mitt föregående inlägg och blev lite stressad så här är det efterlängtade inlägget!

Sådärja, nu har jag och min käre vän google kollat upp vad pensionärslivet har att erbjuda i Dingtuna. Tyvärr så handlar varannan sökning när man söker på pensionär Dingtuna om att de en gång haft problem med vattnet i kranarna så folk blev magsjuka (det är tydligen det enda ni är känt för, Dingtunabor!), men lite intressant hittade jag i alla fall som förhoppningsvis får er Dingtuna-ungdomar att stanna där för alltid! 

image8 Jag fattade inte riktigt vad detta var, men någonting med pensionärer och Dingtuna i alla fall :)

image10

image9

De har PRO! När jag sökte på Dingtuna PRO hittade jag lite mer intressant. Dock provade jag inte Eniro, där kanske adressen skulle funnits.

image11

Enjoy Felicia! (och kom inte på den dumma ideen att lämna Dingtuna!) 

Lille Viktor tänker högt

Lille Viktor 4 år var med mamma och pappa när de träffade på en bekant. De hade träffats förut och den bekante mannen frågade lille Viktor om han kom ihåg honom. "Ja," sa Viktor, "du är lika flintskallig som vanligt"

4 år, ojojoj vart kommer detta sluta?

När han var hemma hos oss en gång och fikade frågade han "Är det här allt?" när han såg pajen och kardemummakakan.

Frågan är, är han bortskämd eller bara väldigt öppen om sina tankar?!

Tillägnat min käre vän Robin

Min klasskamrat Robin har en vana att varje vecka skicka ut "Veckans Hund" till alla i vår klass. Eftersom att Robin är en så rar pojke tänkte jag stötta honom i hans goda insatser och även publicera veckans hund här på bloggen.

image7

Vad tycker NI om Veckans Hund?


Jag ÄLSKAR barn!

image5

Tack Markus för denna bild!
Andra bloggar om: , , ,

Varför tror alla unga att det är tråkigt att vara pensionär?

Jag har precis upptäckt en ny sida av (i) VLT. Sidan kallas "i dag" (yes, det står särskrivet i tidningen). Där står det om allt roligt som händer i Västerås idag. Jag kan ju bara säga att jag skrattade när jag läste det :P Haha så jag bjuder på lite favoriter. Markus och alla ni andra på Rönnby, här är anledningen till varför ni aldrig ska flytta därifrån! Se vilket spännande pensionärsliv man kan leva där! Som att bli ung på nytt nästan!

 Min nya favoritsida!

image2

Och inte nog med det;

image3

Sådärja Markus, nu har du fyra anledningar till att stanna på Rönnby! Långsamma promenader, boule, bingo och sopplunch! Bättre kan det äl knappast bli!

Jo, det kan det! Jag toppar detta underbara inlägg (för detta var väl ett värt inägg?) med denna bild. Ibland säger en bildtext mer än själva bilden. Läs den långsamt och njut.

image4

Jag är rätt bra på Paint va?

Jag kan nog bli en bra hemmafru

När mamma kom hem började jag skryta vad jag har gjort medan hon var på friskis, jag har dukat och fixat grönsaker (=spolat körsbärstomater och lagt de i en skål) och kokat potatisoch hon blev så stolt! Vet ni, jag kan koka potatis, mmh faktiskt, för mamma berömde mig precis för att ha varit så duktig och ha klarat av att koka potatis utan missöden. Då blev jag stolt. Jag tror att jag ska gå och skryta för henne att jag faktiskt har tömt min papperskorg i mitt rum också! Utan tjat! (glömde skryta om det förut) Tro det eller ej, men jag kände (och har känt sen jag kom hem från Shanghai) att den behöver tömmas. Anledningen till mina sådana känslor är att den har varit så överfull så att golvet hade fått börja fungera som soptunna, men så är nu längre inte fallet alltså utan jag har faktiskt tömt den!

Hemmafru nästa eller? :D


Uppdatering; berättade för mamma nu om tömningen av min papperskorg. Mamma sa att jag var jätteduktig och blev så stolt över mig!

Välkommen till min nya, censurerade blogg!

Hej! Här kan alla få läsa om mig och mitt liv (den censurerade versionen). Var inte rädd för att kommentera, kommentarer gör mig bara glad i magen!

Blogginfo.se
RSS 2.0