Gott nytt år på er alla bloggare och bloggläsare!

image188

Jag ritade en bild till er i paint, blev den inte fin? ;)

Ha nu en riktigt bra kväll och ett underbart 2008! :D

Dagens låt

Denna låt spelas just nu på min favvoradiokanal, Din Gata of course! Härlig låt och videon är så söt!  
Kanye West Feat T-Pain GOOD LIFE


Är den inte underbar? :D

Min drömskidjacka

Såg på  för några dagar sedan. Det var rätt kul. Staffan hade värsta babyjackan, som en babybody(vet ni inte vad det är, klicka på ordet för bild!)! Look and be jelaous!   Ni ser väl att det är som en blöj-jacka va? Perfekt, då bli han inte kall om rumpan! En sån skulle man ha! Eller...? ;)

Jag = konstig?

Säg mig, är det konstigt att gå runt inomhus med mössa, skidglasögon och pumps? Det är typ som mjukiskläder för mig! Jag trivs bäst i det! Mamma tycker jag är konstig. Då menar jag verkligen det. Hon säger det till och med till mig. Jag tar det dock som en komplimang, och det gör jag väl rätt i?

Fast igår fixade jag bland mina halsband och då kom jag på den fina idén att hänga alla stora halsband runt halsen, This is why I'm hot liksom ;)
 rota i garderoben efter konstiga kläder (i detta fall pälsen) är kuuuul!

Vad sägs? Vilken outfit var snyggast?

HAHAHAHAH! Gott nytt år på er tokstollar! :D

Hot in fur ;)

  (hot pose, I know! haha)
Detta är en pälsväska som fungerar både som plånbok och vantar. Det är arvegods och jag tror den härstammar från tidigt 1900-tal. Jag vet inte om det är äkta päls eller ej, men jag hoppas verkligen att det är fejk för annars har ju jag gått runt med ett dött djur på magen! FYYYYY!

Vad sägs? Ska detta bli min nya favvo-väska? Päls är ju trots allt vääldigt hett nu... Men den känns inte riktigt jag. Synd på en sån fin väska. Den får nog åka tillbaka till en låda. Eller du kanske vill köpa den av mig?


Idag har jag lekt vuxen

Bortsett från min sovmorgon så har jag varit rätt vuxen idag. Jag gick på promenad med en kompis (fast den där konstiga gungan vi provade i någon liten lekpark var kanske inte så vuxet, men ändå!) och fick lite frisk luft. Sedan körde jag bil med min far i regnet (eller jaa, övningskörde). Efter det fikade jag och drack kaffe (visserligen med en supergod baristamjölk från Arla (rekommenderas!), men vuxna får också ha mjölk i kaffet!)

Så jag fick lov att göra något barnsligt, en bloggpin knåpade jag ihop på knapp.nu. Vem vill vara med på beställningen? ;) En pin kostar 10 kr ifall ni undrar! (och ifall ni undrar, nej jag ska inte beställa sådana)
image177



Husmor, riktig kvinna eller Linnea?

Detta riktar sig främst till mina män. Under Linneas tips hittar ni hur jag skulle göra i dessa kökssituationer.

Husmorstips 1:

Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.
Riktiga kvinnors tips
:
Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du
ändå på soffan och äter den.
Linneas tips:
Ha glassen i en skål!

Husmorstips 2:
För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
Riktiga kvinnors tips
:
Köp pulvermos, det håller ett år.
Linneas tips:
Potatisen får gro, det betyder bara att du får köpa mer, men pulvermos kommer aldrig serveras i mitt kök! Det är äckligt!

Husmorstips 3:
När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd,
använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.
Riktiga kvinnors tips
:
Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.
Linneas tips:
Oj vad farligt med lite vita fläckar på den färdiga kakan? Nej! Jag skulle använda ströbröd som det står i receptet!

Husmorstips 4:
Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
Riktiga kvinnors tips:

Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa
efter mig Riktiga kvinnors motto : Som jag lagar maten, så äter du den
och så vill du ha den.
Linneas tips:
Jag skulle aldrig salta för mycket, men om jag typ skulle tappa saltkaret så skulle jag fixa ny mat, för jag vill inte heller ha för salt mat! (Fast riktiga kvinnornas motto var kul!)

Husmorstips 5:
Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den
håller sig färsk i flera veckor.
Riktiga kvinnors tips:

Selleri? Aldrig hört talas om.
Linneas tips:
Selleri är för sådana som går på diet, och det gör inte du och jag!

Husmorstips 6:
Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.
Riktiga kvinnors tips
:
På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg,
alltså behövs det inte.
Linneas tips:
Det blir nog ingen paj för våran del helt enkelt.

Husmorstips 7:
För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.
Riktiga kvinnors tips:

Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande
har huvudvärk, men vem bryr sig.
Linneas tips:
Jag har ju aldrig ont i huvudet, men om du skulle ha det skulle jag bädda ner dig och stryka dig över pannan och huvudet med ena handen och hålla dig i handen med den andra handen tills du somnat :)

Husmorstips 8:
Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.
Riktiga kvinnors tips:

Överblivet vin?
Linneas tips:
Det finns en morgondag!

(Hittade denna på en blogg någonstans, men mina tips har jag skrivit själv!)

Såå, detta är hur jag skulle vara i köket! Duger jag tror ni? :P


Jag är så stolt!

Per "Pärta (enl. mig)" Mårts och Mikael "Mickis" Backlund är ju på tv varenda dag nu i JVM i hockey. Jag är så stolt över dem! Båda är grannar, Pärta har stuga brevid oss i Dalarna och Mickis bor mittemot mig. Kollar med respekt på hans hus nu och påminns om barndomens glada lekar.

När han kommer hem borde jag nog gå över och fråga om en autograf, innan han blir för känd liksom. I dagens match blev han Sveriges bästa spelare, så duktig! Han gjorde ju 2 mål också :) Pärta har ju varit aktiv länge inom tränarbranchen så att säga så han är man ju mer van vid att se på tv och i tidningar, men jag blir stolt ändå. 

Mickis, jag tror på dig! Du kommer gå huuur långt som helst tror jag tralalala!


Ska jag vara ärlig så tycker jag inte hockey är sådär jätteintressant kanske men nu är det ju nästan värt att titta på!  

 

Sammanfattning av 2007

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Of course, massor!

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger aldrig nyårslöften

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej

Dog någon som stod dig nära?
Nej

Vilka länder besökte du?
Norge, Spanien och Kina

Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Det är det väl alltid, för att se stort på det; världsfred t ex.

Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
Som att jag skulle minnas speciella datum! Det är way above my level... Men jag kommer minnas UF-mässorna, Stryn, Barcelona och of course Kina och Shanghai!

Vad var din största framgång 2007?
Att jag blev Västmanlands Bästa Säljare i Ung Företagsamhet :)

Största misstaget?
Inget

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Räknas förkyld? Annars så hände det ju en grej innan jag skulle åka till Stryn som gjorde att jag åkte skidor som en gammal pensionär... Jag fick flera hundra kilo pärmar över smalbenet på sommarjobbet och det gjorde rejält ont att ha pjäxor på sig sedan...

Bästa köpet?
Resorna

Vad spenderade du mest pengar på?
Hmm, en salig blandning av saker skulle jag tro. Inget speciellt.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag är ofta glad :P

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Hmm, pass? Ska jag vara ärlig så är jag verkligen inte en sån som är bra på att komma ihåg årtal, heller inte vilka låtar jag har tyckt om. Därför kommer nog jag vara rätt osäker om tio år om Sweetest Girl var från 2007 eller 2006, så jag säger Din Gata! Årets bästa radiokanal!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare!

Vad önskar du att du gjort mer?
Kan inte komma på något

Vad önskar du att du gjort mindre?
Kan inte komma på något här heller

Hur tillbringade du julen?
Med mamma, pappa, lillebror, mormor, morfar, farmor och Micke.

Blev du kär i år?
Censurerat

Favoritprogram på TV?
Ugly Betty! (och Bonde söker fru måste ju också nämnas!)

Bästa boken du läste i år?
Sista Harry Potterboken tror jag nog, den är najs!

Största musikaliska upptäckten?
Var det i år eller förra året jag upptäckte Din Gata? Om det var i år svarar jag Din Gata, men jag är rädd för att det var 2006. Strunt samma!

Något du önskade dig och fick?
Jag hade inte önskat mig något ju! Så hur ska jag veta det?

Något du önskade dig men inte fick?
Samma som ovan: Jag hade inte önskat mig något ju! Så hur ska jag veta det?

Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha, ingen faktiskt

Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Jadu, det var ju några månader sedan och minnet är inte det bästa, men jag blev väl väckt och fick tårta och paket och sen cyklade jag (eller åkte bil?) till skolan! Där fick jag paket av kompisar, en paintteckning av Samuel och av min basgrupp fick jag en jättemuffins med massor av drinkparaplyer ditsatta! Sedan sjöng hela klassen för mig och jag glufsade muffins :P

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det är klart

Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Nagellackoholic och klänningslover!

Vad fick dig att må bra?
Kompisar, resor, att skolan gick bra

2008?
Då blir jag stor flicka. Jag tar nämligen studenten! :D

Du får gärna kopiera och göra i din blogg!

Sommar eller snö, det är bara att välja!

Nu är jag riktigt trött på detta väder. 5 plusgrader, mörkt och äckligt! Kan jag få en resa till snön eller solen av någon skulle det vara varmt uppskattat! Bäst erbjudande vinner en resa med mig och jag vill helst åka nu på lovet.

 eller

Så, vill du bjuda mig på en resa till solen eller snön skriv då en kommentar!

Julafton - The recension

Jag vill börja med att tacka min klass (och mamma). Tack vare er blev jag igår riktigt mätt på julafton (alltså inte bara av all after eight och alla biskvier och sånt!). Ni sade ju att man kunde äta vanlig lax på julbordet. Det berättade jag för min käre mor så hon gjorde en liten laxbit åt mig och en liten potatsigratäng (utan äcklig fisk eller något annat otäckt!). Men jag åt inte bara det utan också en prinskorv också. Annars är väl inte julmaten vad jag ser fram emot med julen, jag är ju mer för kyckling, ris, pasta och sånt!



Annars är det ju tur att julgodiset finns. Något jag i alla år har gillat är mormors hemmagjorda biskvier (som jag tyvärr inte har kort på, men det kan fixas!). De är huuur goda som helst! Jag har idag redan klämt i mig två stycken :P Här är lite annat julgodis som mamma och mormor och after eightfabriken har knåpat ihop!


Såg du Kalle Anka igår? Det gjorde vi... Fy vad det är tråkigt! Jag gillar ju inte ens tecknat, och jag blir toookig av den där himla fågeln som är i vägen när Kalle ska ta kort på andra fåglar. Och vad gör Djungelboken på julafton? Ingen jul alls med det ju! Nää, låt hela familjen titta på typ Snowroller eller någon Astrid Lindgrenjul istället! Och vart var Svensson, Svensson? Snacka om att felprioritera tv-program.

Annars var julen underbar med massa bra presenter! :D Jag känner mig illa tvungen att visa den bästa julklappen, den fick jag i min haribogodisjulkalender. Vilken kanonjulklapp va?! Vad är pengar, skidglasögon och kläder mot DENNA? Det är en guldpin i form av en haribobjörn för er som har taskig syn eller är lite tröga.


Hoppas ni alla hade en härlig dag igår och att ni fick massa roliga julklappar!


 


GOD JUL!

image169

Hoppas ni alla har en bra julafton! Nu börjar snart Kalles jul så jag ska väl gå och sätta mig i soffan, men jag måste ju önska dig och bloggen god jul först!

Dock är jag lite arg, för i Västerås finns det nämligen INGEN SNÖ ALLS! Jag vill ha snö! NU! (eller snarare för en vecka sedan typ)

Snälla tomten, ge mig världsfred, mat åt alla och snö! Jag som är så snäll!
 

Jag vill att Skåne ska vara SVENSKT!

Läste precis på Egoinas blogg. Där stod något som chockade mig. Läs här och gråååååt!

Jag älskar ju er skåningar! Med er underbara dialekt och härliga sätt att vara! You belong to Sweden! Plus, vad skulle då hända med min favvoradiokanal? NÄÄÄ LÅT SKÅNE VARA SVENSKT!

Dagens JULlåt (måste ju ha en sån nu i juletider) Chris Brown - This Christmas


Dagens Låt med söta Chris Brown - With You


HotHotHot


KOLLA IN MIN NYA DARLING HÄR!


Fredag + Lördag

Hej! Inatt var jag på slisk och roade mig bland alla små lovbarn. Idag ska jag till ikea sen är vi några stycken som ska julbaka hos Marco, peppisar blir det nog vilket jag är bäst på! Kanske blir det även klassikern chokladmuffins, för vem har missat att jag fullkomligt ääälskar kladdiga chokladmuffins?!  MUMS! :D

Vet ni, snart är det julafton och då kommer tomten med paket till alla snälla barn! Jag är ett snällt barn, right tomten? Men vet ni vad jag mest av allt vill ha på julafton(förutom världsfred och att alla ska ha mat och vatten)? SNÖ! Stackars tomten att fixa allt det åt mig!

Vad önskar du dig i julklapp?

GRATTIS MAMMA!

Idag fyller min lilla mor år! Grattis! Vi har som tradition att fira med tårta och paket på morgonen. Det betydde att jag klev upp vid 7... Som tur var fick jag ju tårta :P Sedan gick jag snabbt och lade mig igen och gick inte upp förrän strax efter ett, fyfy, men jag var ju så trött. Då tänkte jag, är det värt att äta frukost nu när lillebror kommer skrika på lunch om bara nån timme? Jag kom fram till att det min mage behövde nog var lite mer tårta så det blev dubbel tårtfrukost idag, sunt och helt enligt tallriksmodellen!


JULLOV!

Nu är det äntligen jullov! Skönt eller SKÖNT?

Linnea blir......Sunniva! haha, borde jag byta? :P

Kunde inte hålla mig från att göra ett till Norskt test, men nu får det var slut på det för nu börjar strax dubbelavsnitt av Ugly Betty! :P

logo
Hva bør du hete?

Mitt resultat:
Sunniva
Sunniva xD Du er populær og har en stor vennekrets. Good!
Ta denne quizen på Start.no

Sista norska testet för idag, och det gav mig ett chockande resultat!

logo
Hvilket land kommer du fra? (mentalt sett)

Mitt resultat:
Danmark
Du er en typisk danske! Veldig omgjengelig og glad i en dram, røde pølser og morro!
Ta denne quizen på Start.no

Tråkiga tester men norska är ju så mysigt! Men vad fick jag för resultat på vilket land jag mentalt sett kommer ifrån?! Det trodde jag inte, men vem vet, jag kanske skulle trivas bra i Danmark, de pratar ju i alla fall gulligt! (men dock inte lika gulligt som skåningar och norrmän)

Jag, en mogen 18-åring :P

logo
Hva er din mentale alder?

Mitt resultat:
22
Ta denne quizen på Start.no

Fast mamma och lillebror höll inte med, undrar varför ;)

Älska norska!

logo
Hvilken sang er DIN?

Mitt resultat:
I Feel Good
Din sang er James Browns I Feel Good
Du lever livet til det fulle og sprer glede rundt deg. I allefall hvis du lar denne sangen styre deg.
Ta denne quizen på Start.no

Jag = Mischa Barton

logo
Hvilken kjendis er du mest lik på? (jenter)

Mitt resultat:
Mischa Barton
Ta denne quizen på Start.no

Idag ritade jag en teckning till Evgeni


image167
Han blev så glad så! Nu har han den som bakgrundsbild till och med! 

Sista skoldagen 2007!

Idag är det sista dagen i skolan, för imorgon är det bara avslutning! Det ska bli så skönt med sovmorgonar, snö, jul och ledighet! MUMS! Synd bara att julmaten är sååå äcklig! Jag tror jag ska införa kyckling och ris på familjens julbord i år och jag vågar nästan gå så långt att jag ska laga det själv (sant faktiskt!). Det känns ju som värsta 1800-talsmaten, våga våga nytt! Richard läste detta när jag skrev och han blev väldigt chockad så nu är vi inne i en diskussion om mat! haha

Faktiskt så är det typ en mardröm för mig att bli bjuden på julbord (med andra än familjen som vet att jag inte gillar julmat). Fatta pinsamt att bara äta några prinskorvar, potatis och en skiva gravad lax. Nä julbord och julmat är INTE min grej!

Men ärligt, tycker du julmat är gott eller inte?

Nu är sista provet för i år över!

Sköönt! Dock kunde jag inte somna igår så jag var lite trött på provet och när jag skulle reflektera på sista frågan var jag inte helt klar i huvudet alltså men nu är det över och det känns ganska bra i alla fall! Nu har vi snart elektronik och då ska vi göra klart vår karaokemaskin. Imorgon är sista riktiga dagen i skolan och på onsdagen är det bara avslutning och sen är det jullov! MYYYYYS! Hoppas att det börjar snöa snart, vill ha snö nu! Rönnbybacken med pulkaåkning och snöbollskrig gör ju Västerås så mycket roligare!

I'm in love with you ;)

Dagens låt får bli en med Cassie idag igen, bara för hon är så bra!

Cassie - I'm in love with you


Tog lite paus i pluggandet och hittade detta

Test

Nu gäller det att INTE bläddra ner texten i förväg.

FÖLJ INSTRUKTIONERNA OCH FUSKA INTE!

Ta först fram en penna och ett papper:

När du ombeds välja namn, välj då personer som du faktiskt känner på
riktigt och följ din första tanke eller ingivelse!

Gå nedåt rad förrad - en rad i taget - läs inte i förväg för då förstör
du det roliga!

1. Skriv först siffrorna 1 till 11 under varandra, börja med 1.





2. Bredvid siffrorna 1 och 2, skriv ned vilka två tal du vill.







3. Bredvid siffrorna 3 och 7 skriver du namnet på två personer av det
motsatta könet.





Titta inte i förväg, för då blir resultatet fel!





4. Skriv ned namnet på vem som helst vänner, familj etc) bredvid 4:an,
5:an och 6:an.






Fuska inte för du kommer att ångra det!






5. Skriv titlarna på fyra melodierlåtar bredvid 8, 9, 10 och 11.






6. Slutligen, önska dig något.






Här kommer då nyckeln till detta:






1. Du måste berätta om detta för antalet du skrev invid 2:an stycken
personer.



2. Personen vid siffran 3 är den du älskar.



3. Personen vid siffran 7 är någon du tycker om men inte kan komma underfund
med.




4. Den du bryr dig mest om finns vid siffran 4.



5. Personen vid 5:an känner dig väldigt bra.



6. Personen vid 6:an bringar dig lycka.



7. Melodin på 8:an hör ihop med personen vid 3:an.



8. Vid 9:an finns melodin för personen vid 7:an.



9. Melodin vid 10:an säger mest om ditt sinne, och dina tankar.




10. 11:an är melodin som berättar om din inställning till kärlek.

Gick testet bra? :P

haha, kändes rätt töntigt att göra det men det var kul! (Fast jag blev lite rädd, för jag skrev lillebrors namn på 4:an = Den jag bryr mig mest om enligt testet! haha, ta åt dig lillebror!)

Bagare + barnvakt = Linnea

Igår bakade vi pepparkakor! Jag är bäst på det alltså ;) Dock finns det en grej jag inte är så bra på, det där med att passa ugnen. Av alla plåtar vi gjorde skulle jag vakta två själv i ugnen. Jag brände den första (den som det bara var en massa grisar på), och de skulle blivit ännu mer brända om inte Viktor (tro det eller ej!) sade till mig att de såg brända ut. Hoppsan... Men andra plåten brände jag inte i alla fall! Här är resultatet! (Bortse från de stackars brända grisarna så var det väl fint?!)



På kvällen övade jag på att vara mamma, och det gick som tur var bättre än bakningen :P Barnet var en tysk (!) söt tjej som var ett och ett halvt år. Hon lekte med lillebrors marsvin och så ritade vi. Vi hittade inga kritor eller så, så hon ritade med blyerts och jag med bläck men det fungerade fint ändå. Här kan ni få se några av våra konstverk: (Ja, hon ritade över mina fina figurer med en massa blyertssträck fast så fult som jag ritar är det inte mer än jag förtjänar)
image164

Vet ni, hon hette typ Linie, säkert tyska versionen av mitt namn, fräänt :P Här är hon, sötot!

Ändrad visningsbild

Jag kom på att min visningsbild (ritad i paint) var rätt töntig så jag bytte till en som var mycket coolare. På den nya bilden ser man verkligen vilken läcker heting jag är, och att jag inte är så geekig som man kan tro! Right? Ska jag behålla denna eller ska jag byta tillbaka? Det kan ju vara lite kul att få se "the real me" på visningsbilden, eller?

Reklam: Din Gata

Det finns en radiokanal som jag älskar. Din Gata heter den och är en lokal Malmökanal (men den finns som webbradio som tur är då jag bor en rejäl bit från Malmö).

image159


Härliga programledare, bra musik och denna underbara skånska! I can't get enough of Din Gata helt enkelt! Visst kommer det dåliga låtar ibland, men väldigt många bra låtar också! Jag gillar verkligen deras programledare som sänder på morgonarna och eftermiddagarna!  

image160


Har du någon favoritradiokanal?

Dags för en dagens låt igen tycker jag!

Idag blir det:
Cassie - Is It You

Cassie är ju helt underbar på att sjunga och jag gillar verkligen hennes texter! :D


Balen

Vad ska man säga? Det var väl kul att se alla så finklädda men själva balen var väl sådär. Inte så bra planerad med mycket väntan, fast Per gav ju ett oförglömligt tal, Folke höll ett jättegulligt tal, maten var god, kul att se alla kompisar från andra skolor så finklädda, roligt att dansa vals trots att jag och David var rätt dåliga (men det var faktiskt svårt för det var jättetrångt), efter valsen var det dålig musik på dansgolvet tyvärr. Vid tolv gick jag och några andra till Pluto istället där musiken var betydligt bättre. Jag gick runt i mina mördarheels från 17-02 så mina fötter var helt slutkörda efter kvällen, min klänning har nån spillt på, men annars så! Rätt kul kväll i alla fall!


Ikväll är det BAL!

Det blir KUL! Förresten, ursäkta de två senaste blogginläggen, så blir det när man låter andra skriva i ens blogg. Nåja, Bonde Söker Fru igår var i alla fall underbart! Ser fram emot nästa onsdag! :P Fast på onsdag är det ju skolavslutning också, en bagatell jämfört med ett avsnitt av Bonde Söker Fru ;) Eller kanske inte, men jag gillart i alla fall!

Detta är min balklänning jag ska ha på mig ikväll, ca 370 kr kostade den, dyyyrt :P Specialuppsydd i Shanghai, jag saknar shoppingen där alltså... 

image158


Vad ska du göra ikväll?

Dagens skämt 2

Fick höra ett ännu bättre skämt nyss! Det var min lilla vän David som hade lite tråkigt mellan lektionerna.

David: Vad sa det ena äpplet till det andra när det senare ramlade av grenen?

Alla satt helt förstummade och försökte komma på det mest logiska svaret men ingen var tillräckligt klok så David svarade på sin egen fråga...

David: - Moget...

jag förstod verkligen ingenting, hur kan han ha mage att kalla mig omogen bara för att skämtet var lite för svårt för mig att förstå? Nej nu är jag arg.

Ps. Jag förstod inte det första skämtet heller utan var tvungen att be MIN KAMRAT Tim om hjälp med att tyda skripten.

Dagens Skämt

Hört på fysiklektionen

Idag hade vi fysiklektion. Vi hade gjort en del experiment under dagen och nu hade vi till uppgift att skriva labbrapporter på alla dessa. Plötsligt hör jag denna konversation från andra sidan skiljeväggen då Magnus skäller ut Evgeni för att han tappat bort alla deras mätvärden...

Magnus (till Evgeni): Läs upp mätvärdena så skriver jag upp dem
Evgeni: Nej jag har tappat bort dem!
Magnus: Å vad värdelöst!

Är dem inte för rara!? Det var helt klart det bästa skämtet på VÄLDIGT länge. Jag kände hur det lös upp min dag, äntligen kan jag skratta igen! Tack Magnus för din underbara stämma.

Kramizar Linnea

Eftersnack: Bonde Söker Fru

Och jag är så bäst så jag hade rätt på vilka alla skulle välja! Undrar dock hur Fredrik och Sofias romantiska semester kommer bli... :P De andra kommer nog få kul!

Karl-Petters nya fru gillar jag mycket. Hon och hennes klockrena kommentarer alltså, man skrattar ju så man dööör! Ett utdrag från dagens avsnitt.

Karl-Petter och frun har precis fått reda på att de ska få åka till Lissabon, men båda ser lite fundersamma ut. Vem vet vart Lissabon ligger liksom? ;)
Karl-Petters fru frågar om Lissabon är ett land eller en stad, och han är ganska osäker. Sedan säger han att de båda är rätt dåliga på geografi. Då kommer den klockrena kommentaren:
"Jag är egentligen inte så kass på geografi, jag har bara lite otur när jag tänker."

Sedan är det lite klipp från deras resa, och när de sitter på en portugisisk restaurant säger de till varandra att de inte fattar något av menyn. Då kommer frun med den utmärkta funderingen:
"Jag fattar inte ett skit, borde de inte ha menyn på svenska?" (I Portugal, skulle inte tro det va? Man kan inte annat än älska henne!)


Linnea gillar Bonde Söker Fru, ett säkert kort om man vil gapskratta en massa!

Efter prov kommer prov

Sådär då var dagens prov klart, bara att ladda inför imorgon, övermorgon och måndag då. Inte konstigt att jag har lite bloggtorka med så mycket prov. Nåväl, jag ville bara skriva att jag lever! Inget vettigt alltså!

Idag på morgonen har jag dansat bugg, vals och chacha. Chachan var helt klart roligast, de andra var svåra och jag var SÄMST på dem! haha, men Markus med den härliga taktkänslan kan ju lära mig ;) Eller...?

Nu ska jag ha engelska och lära mig lite mer om engelska gamla döda författare. Kul eller KUL?

Förresten, på proven i vår skola är det ingen tryckt stämning, folk skrattar och har trevligt under proven! Det bjöds till skratt flera gånger och (nästan) alla log och var glada :) Det låter väl trevligt? :)

Sjukling med känsla för hår

Hej! Nu har jag inte bloggat på ett tag, men jag är fortfarande inte frisk från förkylningen så jag har mest legat och vilat och struntat i datorn, men jag kände att jag fick lov att blogga lite idag i alla fall. Vet ni, igår kväll klippte jag håret på Love! Han bad mig, och jag var jättetveksam, herregud, jag kan ju inte sånt heller! På något vis lyckades han väl övertala mig och jaa, här ser ni resultatet! Han blev NÖJD! Han TACKADE mig till och med! Och är Love nöjd så är jag nöjd! Shit vad jag känner mig duktig! :D

före:  efter:


Raggningsrepliker ÄR kul!

Nu är ju jag rätt inne på raggningsrepliker så jag tänkte att DU KUNDE SKICKA IN DINA BÄSTA RAGGNINGSREPLIKER i kommentarsfältet! Har du ingen kanske du hittat någon favorit HÄR, det var där jag hittade dessa två som absolut skulle få mig på fall :P

- Om en tjock gubbe kommer och stoppar dig i en stor säck, oroa dig inte, tomten försöker bara ge min den perfekta julklappen.

- Pax för dig!

Så passa på och skicka in era favoritraggningsrepliker nu i kommentarsfältet!

Jag öppnade ett nytt fönster...

... med raggningsrepliker och på 5:e (tror faktiskt det var det) försöket fick jag då denna:

"Jag undrar hur våra barn kommer att se ut.. "

Mycket bättre! Denna var ju ursöt! Nu kan jag sova gott! Gonatt!  (Ojdå, 4 utropstecken på 12 ord, inte illa :P )

Killar, se hit!

image153

Jag gjorde ett test HÄR, klickade 5 ggr på slumpa raggningsreplik som många bloggare har gjort nu, och jag fick denna! Vad är det för fel på mig? Jag blir ju orolig... Ska det där kallas raggningsreplik? Okej, får väl prova med den då nästa gång jag ser en heting! Eller inte kanske?

Glosor, hot or not?

Jag tycker det är jättebra med glosor, det är inte det, men just nu sitter jag och övar på spanskaglosor. Jag missade precis stavningen på "kloster". För den som är nyfiken heter det el MONASTERIO. Väldigt bra att kunna va, för det första jag blir nyfiken på när jag kommer till Spanien är att fråga spanjorerna vart närmsta kloster finns. Eller? Dock är glosor härliga för det är ett bra sätt att verkligen lära sig prata ett annat språk. Grammatik i all ära, men ord är kul att kunna! (fast kanske inte kloster, då lär jag mig hellre hotellord, som roomservice)

Okej, detta var ett onödigt inlägg men nu vet ni ju i alla fall att jag gillar glosor men blir trött på att försöka stava rätt på ovärda ord!

Linnea känner sig elak

Ni skulle bara veta hur ledsna killarna blev av mitt inlägg, de tog det allihopa som en personlig förolämpning på att de var fula. FÖRLÅT! De flesta är ju faktiskt söta och de behöver inte alls hitta fruar på internet (undantaget vissa som jag ej nämner med namn).

Alex är jättesöt och han tog illa upp på mitt inlägg, förlåt Alex! Klicka HÄR och njut av den söööte Alex!

Lägesrapport

Just nu står 15 18-åriga killar och kollar på fruar på någon sida. Det är typ ryska kvinnor som vill "finna kärleken".

Killarna som tittar är inte så heta så de har svårt att hitta fruar på andra sätt... Vem vet, de kanske hittar "kärleken" i en ryska?

Dagens cover

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com
Discount Magazine Subscriptions - Save big!


Mamma gillar mina naglar, eller?

Mamma: Vilka naglar!
Jag: Tack!
Mamma: Du tog det alltså som en komplimang...

För hon kan väl inte ha varit ironisk?
Jag som har metalliccerise och blänkande svart på mina naglar, hur hett som helst! Eller...?Kul att måla i alla fall!


 
Hot or Not? haha ;)

Dagens cover



Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com
Subscribe to Vogue Magazine at a 63% discount!



Och om ni undrar varför jag bara har gamla bilder på mig som covers så är det för att det var då jag klädde mest covers så att säga. Min storhetsperiod var liksom 2005.

Ibland blir man arg


Jag som hade sett fram emot att se det nya avsnittet på lunchen!
(om någon lärare läser så skojar jag förstås bara, jag vet att man inte får se på film på datorn)

Att vara eller inte vara TÖNT

Det har gått runt ett mail i klassen, och många har haft åsikter om detta men det klokaste svaret fick man ändå av allas vår Magnus. Ska jag vara ärlig säger inte 12000 W mig någonting, men efter att ha hört mig runt verkar vanliga högtalare ha sisådär 100 ggr lägre wattal.

image147

Vad säger ni? Är de "coola" högtalarna värda 300 kr/person? Jag kan tänka mig mycket roligare grejer att spendera dem på. Jag skriver inte detta för att jag inte vill bli förknippad som en nörd, för jag tycker det är fränt att vara nördig! (jag spenderar hellre pengarna på något jag förstår mig på, som nagellack eller något!)


Snowroller

Filmer man kan se hur många gånger som helst är ju Sällskapsresorna! Igår såg jag Snowroller :D Den är sååå bra och hur kul som helst! Härlig miljö också! Har du inte sett den? SE DEN!

Så, nu är ju min fråga:
Vem bjuder mig på en resa till Kirchberg?

Åk inte med Altitude till Chamonix över sportlovet, bjud mig på en resa till Kirchberg istället (och ge mig Oles mössa är du snäll)!


image146

Dagens skolkare

En av dem som skulle skriva ihop detta inägg är inte här idag, traditioner bryts snabbt när skolkare är i farten. Jag nämner inga namn, men jag kan säga så mycket som att Markus skriver detta inlägg. (Vem saknas?)image145

Hon är så söt! Om hon bara kunde vara i skolan lite oftare så...

/Markus, skribent och allmänt nördig tönt

Dagens cover

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com
Subscribe to People Magazine at a 37% discount!


Dagens cover :P (NY!)

Linnea roar sig innan Snowroller! :P Jag ♥ Sällskapsresorna!

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com
Subscribe to Fortune Magazine at a 76% discount!


Only for you, Markus


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com
Subscribe to National Geographic Magazine at a 30% discount!


Detta är ju trots allt din favorittidning!

Försova sig en timme utan att komma försent, det är jag det!

Imorse hade jag ställt klockan på 6.15 (räknade väl med 30 min snooze på det men ändå) för att jag skulle hinna, duscha, äta frukost, klä på mig och så. När jag vaknade tittade jag på klockan och såg att det var 6.15 men att larmet inte var på fastän det ju skulle ringa, så då startade jag det och sjönk nöjt in i min dvala igen. När jag vaknade nästa gång var klockan 7.15. Kul... Jag var så dum så jag fattade inte att klockan ringde då, 6.15 och att det var det jag vaknade av, vad hjälpte det då att jag ställde om klockan till samma tid när den redan ringt för den tiden denna morgon?!

Så jag duschade, åt frulle och klädde på mig på en halvtimme (ungefär vad en normal linneadusch tar). Inte så illa... Kom i tid till skolan gjorde jag också! Jag är BÄST!

Årets julkalender - En riktig jul

Jag gillarn! Visst är den överdriven och barnslig, men ack så mysig. Den bjuder till och med på en del skratt! 

image144

Du har väl inte missat årets julkalender?

Mina nya gästbloggare

Varje dag framöver kommer Felicia och Markus ha en "Dagens" i min blogg. De började idag med "Dagens Outfit". This is why I'm hot ;)

Enjoy!

Gör ingenting du kan komma att ångra, men ångra inte för mycket!

Nyss blev jag mobbad för min profilbild. Då kom jag på att jag kunde klicka på den för att se vad jag skrev i mina yngre dagar. Jag gillar verkligen mitt citat som jag skrapade ihop. Det tog visserligen bara några sekunder, men man skulle kunna tro att jag jobbat med det länge, länge.

"Gör ingenting du kan komma att ångra, men ångra inte för mycket!"

Don't you just love this citat? :D

När mamma fick en extra lång shoppingtur på macken

image143

Pappa, tänk efter nästa gång, va?


Dagens Outfit

Jag kände att jag saknade tjejsajten med dagens outfit litegranna så jag tänkte göra ett försök att återskapa gamla tidens stämning.

Här är min dagens outfit idag, kommentera gärna!

(Klicka på bilden för att få den större)

Söndag

Igår trodde jag att jag idag skulle spela tennis och julbaka med Sofia. Så blev det inte. När jag vaknade idag hade jag ont i halsen och var tung i huvudet. På väg att bli förkyld? Så idag har jag legat nedbäddad hela dagen för att förhindra att jag skulle bli sjuk. Nu är det kväll och halsen känns lite bättre, men jag är fortfarande tung i huvudet. Jag hoppas verkligen att jag inte blir mer sjuk, det fungerar inte med allt i skolan helt enkelt.

Blä för att vara sjuk!

Fredag & Lördag

Hej! Nu har jag varit lite dålig på att uppdatera, så jag drar lite snabbt varför! Igår efter skolan handlade jag julklappar och så fick jag en juklalender innehållandes godis! Muuuuums! Lite töntig måste man få vara om man får godis tack vare det! ;) Sedan åt jag och gick sedan till Louise och därefter till krogen :) Det var jättemycket folk och riktigt himla varmt på dansgolvet, men det var kul ändå! Blev lite problems när vi skulle ta oss hem för det var jättekö till att hämta ut jackorna när Silk stängre så vi missade sista bussen. Som tur var ringde Amanda sitt ex och han kom och hämtade oss så jag fick skjuts ända hem! Tack för det! Sedan sov jag tills lillebror väckte mig strax innan elva. Då gick jag upp, åt frulle och tittade på dokumentär om fattiga barn på kanal 8. Väldigt rörande, så jag fick lov att skänka lite riskorn efter det och då kändes det bättre, ni har väl inte glömt att skänka riskorn gratis HÄR va? Sedan har jag slagit in julklappar (jag är nästan klar med inköpen, bara mamma kvar men jag har mina aningar om vad det blir till henne!) samtidigt som jag lyssnat på julmusik. Sedan har jag hjälpt till lite och nu sitter jag här, men jag funderar på att gå på en promenad i mörkret och kylan, skulle vara skönt. Synd bara att det inte finns så mycket snö. Några av mina män åker skidor nu i helgen, fy vad orättvist! Snö och skidåkning skulle ju inte vara helt fel nu alltså, det skulle vara underbart! Förresten undrade Felicia om jag ville åka skidor med henne, William och några till vecka tre. Det låter ju kul men det värsta är att man missar ju en hel del skola, så jag har inte bestämt mig än. Sälen på påsken blir det i alla fall! : )

Shit vilket långt och seriöst inlägg detta blev. Menmen, lite bilder kommer här i alla fall:

 MUMS!


image140

Blogginfo.se
RSS 2.0